عبدل‌آباد کانی کبود

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کن‌کبود علیا
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانلرستان
شهرستاندلفان
بخشبخش مرکزی
دهستانمیریگ شمالی
نام محلیکنکاو
نام‌های دیگرعبدل آباد
مردم
جمعیت۵۶ نفر
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا۱۸۴۰ متر

کن‌کبود علیا یا عبدل‌آباد میربگ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دلفان در استان لرستان، و کشور ایران است. هفت کيلومتر از شهر نورآباد فاصله دارد. دارای آب و هوای بسیار معتدل است. بیشتر زمین‌های این روستا دیم هستند. روستا داراي ۳۴۶ هکتار زمين کشاورزي (عمدتاً ديم) بوده که عمده محصولات آن گندم، نخود و جو مي‌باشد. شغل اهالی روستا عمدتاً کشاورزی و تا حدودی دامداری است. اراضی موسوم به دره‌گرکی که توسط اداره منابع طبیعی دلفان به عنوان اراضی ملی ضبط و ثبت شده است، متعلق به این روستاست. بیشتر اهالی روستا دارای باغات شخصی هستند. از لحاظ منابع آبی در فقر نسبی به سر می‌برد. دارای یک مرکز جامع خدمات بهداشتی و چشمه‌های متعددی است که از مهمترین آنها می‌توان به چشمه کمره، چشمه پهنه، کنی سوره یا چشمه سرخه، داریاقو و ... است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان میریگ شمالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر (یازده خانوار) بوده‌ است. البته جمعیت روستا هم اکنون (سال ۱۳۹۸) بالغ بر ۲۰ خانوار و ۱۰۰ نفر است. ضمناً تعدادی از اهالی روستا به شهرستان خرم آباد و نورآباد مهاجرت نموده‌اند. اسم صحیح روستا، عبدل‌آباد کن‌کبود است. اهالی روستا متعلق به یکی از سه دودمان: شیخیان، عبدیان و شهگل هستند. این روستا دارای افراد تحصیلکرده زیادی است که برخی از آنها در دانشگاه‌های کشور به عنوان عضو هیئت علمی مشغول به خدمت هستند. از جمله این افراد دکتر علی شیخیان است که دارای مدرک دکتری ایمونولوژی و عضو هیأت بورد ایمونولوژی است.


بيوگرافي مختصر دکتر علی شیخیان

نامبرده در سال ۱۳۵۱ در شهرستان دلفان متولد شد. تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه خود را از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۹ در همان شهرستان به اتمام رساند. پس از اخذ دیپلم رشته علوم تجربی بلافاصله در کنکور سراسری رشته بیولوژی پذیرفته شد و توانست مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه شهيد بهشتي تهران در سال ۱۳۷۳ به عنوان نفر دوم هم‌ورودی‌هایش اخذ کند. در سال ۱۳۷۳ با کسب رتبه اول کشوری در کنکور سراسری رشته کارشناسی ارشد ايمونولوژي وارد دانشگاه تربیت مدرس شد و در سال ۱۳۷۵ با معدل اول فارغ‌التحصیل شد. پس از دو سال اشتغال به کار در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در سال ۱۳۷۷ در مقطع دكتراي ايمونولوژي دانشگاه تربيت مدرس به عنوان نفر دوم کشوری پذیرفته شد و در سال ۱۳۸۳ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل گردید و به عنوان عضو هيأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول گردید. هم اکنون با مرتبه دانشیاری به عنوان مدیر گروه ایمونولوژی دانشگاه و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشغول به کار است.


اهم فعاليت‌هاي علمی، اجرايي و عضويت در مجامع علمي:

عضو هيأت علمي تمام وقت دانشگاه علوم پزشكي لرستان.

عضو شوراي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي لرستان.

عضو شوراي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي لرستان.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه.

عضو انجمن ايمونولوژي و آلرژي ايران.

عضو انجمن آموزش پزشکی ایران.

عضویت شوراي آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشكي لرستان.

مدیریت گروه ایمونولوژی مدت ده سال.

همكاري با اداره كل آموزش مداوم جامعه پزشكي ایران به عنوان ارزياب بيروني.

نماینده انجمن علمی ایمونولوژی و عضو جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران و نماینده و مسئول راه‌اندازی شاخه‌های استانی مربوطه در استان لرستان.

راهنمایی و مشاوره هفت مورد پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی عمومی و دکترای تخصصی.

ارائه هفت مورد مقاله در کنگره های علمی داخل کشور.

اجرا و همکاری در اجرای پانزده طرح تحقیقاتی.

چاپ هفده مقاله علمی در مجلات پژوهشی داخل کشور و ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی.

ترجمه نه عنوان کتاب از زبان انگلیسی به فارسی که دو عنوان از آنها موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره های کتاب سال دانشجویی و دریافت لوح تقدیر شدند.

کسب عنوان استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی در سه دوره.

دبیر شورای راهبردی اساتید دانشگاه به مدت سه سال.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان.

دارای مدرک فلوشیپ سنجش و ارزشیابی در علوم پزشکی.

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیک (آموزش مجازی) دانشگاه تهران.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.