باشگاه فوتبال صنعت ساری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از طبرستان صنعت ساری)
صنعت ساری
نام کاملباشگاه فوتبال صنعت ساری
تاریخ بنیان‌گذاری۱۳۵۷
تاریخ انحلال۱۳۹۷ پس از ۴۰ سال فعالیت
نام ورزشگاه شهید متقی ساری
گنجایش10000
(منحل شده)

باشگاه فوتبال صنعت ساری یک باشگاه فوتبال ایرانی قدیمی بوده که در شهر ساری، استان مازندران پایه‌گذاری شد.[۱] این باشگاه در سال ۱۳۹۷ به دلیل مشکلات مالی منحل شد.

 

تاریخچه[ویرایش]

در سال ۱۳۸۹ تربیت بدنی استان مازندران با خریداری سهام تیم فوتبال دسته اولی مهرکام تهران، تیم صنعت ساری را به لیگ دسته سوم بازگرداند و پس از مدت کوتاهی سهام این باشگاه را حسین فارسی خریداری کرده و رسماً مالک این باشگاه شد این باشگاه بدلیل بی کفایتی و خیانت های مسئولیتی ساروی بعد از ۴۰ سال فعالیت در فوتبال برای همیشه منحل شد.

این باشگاه در سال ۱۳۹۳ با پیروزی بر تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی با پیروزی بر ملوان بندر انزلی با نتیجه پنج بر چهار و پیروزی بر پیکان تهران که بازیکنانی همچون مهدی رحمتی اکبرپور آرش برهانی را داشت با نتیجه دو بر هیچ شکست داد. سر انجام در مرحله هشت تیم برتر جام حذفی ایران در سال ۹۳ مهمان نفت تهران علی منصوریان شد، در وقت قانونی دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند و کار به ضربات پنالتی کشید در ضربات پنالتی تیم نفت تهران با نتیجه پنج بر سه این تیم را شکست داد به یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

بازیکنان مطرح[ویرایش]

بازیکنان برجسته که در این تیم بازی کرده اند[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «Sanat Sari صنعت ساری - Azadegan League 2011-12 Group A - PersianLeague.com». web.archive.org. ۲۰۱۵-۰۹-۳۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۰-۲۹.


جستارهای وابسته[ویرایش]

باشگاه فوتبال نوژن ساری

باشگاه فوتبال شهرداری ساری

باشگاه فوتبال استقلال ساری