شلبک (تهیه‌کننده موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شلبک
اطلاعات پس‌زمینه
زاده۱ فوریهٔ ۱۹۸۵ ‏(۳۹ سال)
خاستگاهکالشهمن، سوئد
ژانرپاپ، الکتروپاپ، دنس پاپ، پاپ راک
سال‌های فعالیت۲۰۰۶–اکنون
همکاری‌های مرتبطمکس مارتین، بنی بلانکو، بریتنی اسپیرز، تیلور سوئیفت، آشر، پینک، آدام لمبرت، مارون فایو، آوریل لوین

کارل یوهان شوستر (سوئدی: Johan Schuster؛ زادهٔ ۱ فوریهٔ ۱۹۸۵) که به‌طور حرفه‌ای با نام شلبک شناخته می‌شود، تهیه‌کننده، ترانه‌سرا و نوازنده چندساز سوئدی است. شلبک به عنوان تولیدکننده شماره ۱ در سال ۲۰۱۲ در جدول پایان سال مجله بیلبورد ثبت شد و همچنین در همان سال در صدر فهرست «۱۰ آهنگساز برتر جدول پخش» آنها قرار گرفت. او برنده چهار جایزه گرمی شده‌است.

او به‌طور منظم با آهنگساز مکس مارتین همکاری می‌کند و با هم آهنگ‌هایی را برای هنرمندان مختلفی مانند: پینک، تیلور سوئیفت، آدام لمبرت، بریتنی اسپیرز، آشر، آوریل لاوین، آریانا گرانده، ادل و مارون ۵ تولید، نوشته یا به صورت مشترک نوشته‌اند. شلبک همچنین با بنی بلانکو تهیه‌کننده دیگر همکاری داشته‌است و آهنگ‌هایی از خود ساخته‌است، از جمله «میخوام که برگردی» از شر لوید و «حیوانات» از مارون ۵. او آهنگ «نمی‌توانم متوقفش کنم» را نوشته و تولید کرده‌است. «احساس!» به همراه مارتین و جاستین تیمبرلیک برای انیمیشن ترول‌ها و نامزدی جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی در سال ۲۰۱۷ را به دست آوردند.

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Shellback (record producer)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۸ نوامبر ۲۰۱۴.
  • «Shellback_(record_producer)». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۸ نوامبر ۲۰۱۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]