شاون مایکلز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شاون مایکلز
شان مایکلز در رسلمنیا ۲۴
لقب(ها)
Sean Mchaels
Shawn Michaels
The Heartbreak Kid (HBK)
The Showstopper Mr.Wrestlemania
زادروز۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۶۵ ‏(۵۸ سال)
آریزونا
محل زندگیسن آنتونیو[۱]
معرفی‌شده ازسن آنتونیو
مربی(ها)خوزه لوتاریو
همسر(ها)ترزا وود (ا.۱۹۸۸–ج.۱۹۹۴) ربکا کورچی(ا.۱۹۹۹)
آغاز به کاراکتبر ۱۰, ۱۹۸۴
بازنشستگیمارس ۲۸, ۲۰۱۰

مایکل شاون هیکنباتم (متولد ۲۲ ژوئیه ۱۹۶۵) که بیشتر با نام در رینگ یعنی شاون مایکلز شناخته می‌شود. یک کشتی گیر بازنشسته WWE ، بازیگر و خواننده با ملیت آمریکایی است. از او به عنوان یکی از بزرگترین کشتی گیران WWE یاد می شود.

شاون به طور تمام وقت در اختیار WWE بود. زمان مشهوریت او در بازه ای بود که به WWF آمد. او در سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۸ میلادی در حرفه خود بود تا اینکه از تصمیم به جدایی گرفت و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ کشتی از کشتی حرفه ای به دور بود و نقش مدیر را داشت. در سال ۲۰۰۲ اما دوباره به WWE برگشت و تا سال ۲۰۱۰ به کشتی گرفتن ادامه داد. شاون تا سال ۲۰۱۶ نقش مربی کشتی گیران را داشت ولی در سال ۲۰۱۸ بعد ۸ سال به رینگ بازگشت و یک مسابقه داد.

شاون در WWE و WWF از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۰ رویدادهای مهمی را انجام داده است. او توانسته ۵ بار در رویداد Wrestlemania کمربند به دست آورد. او رهبر و بنیان‌گذار گروه D-Generation X است. شاون حرفه خود را از AWA شروع کرد. در سال ۱۹۸۵ گروه Rockers را با مارتی جنتی تشکیل داد. بعد از گرفتن کمربند تگ تیم AWA شاون به مارتی جنتی در سال ۱۹۹۲ خیانت کرد. شاون بعد این خیانت به WWF رفت و درخواست چلنج برای به دست آوردن کمربند کرد و توانست اولین کمربند بین قاره ای خود را به دست آورد. در این زمان شاون به یکی از سوپراستارها تبدیل شده بود.

شاون در طول حرفه خود توانست چهار بار کمربند سنگین وزن جهان را به دست آورد و همچنین او دو بار پیاپی برنده رویال رامبل در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ شد. اولین رویداد مهم او WWE Grand Slam و آخرین رویداد مهم او WWE Crown Jewel در سال ۲۰۱۸ در عربستان سعودی بود. شاون در سال 2011 Hall of Famer شد. شاون کسی است که رکورددار بیشترین جایزه برای بهترین مسابقه هاست.

همچنین شاون مایکلز در سال 2019 برای دومین بار Hall of Famer شد اما اینبار به عنوان عضوی از گروه DX و سر انجام کریر ورزشی وی برای همیشه پایان یافت.

افتخارات و دستاوردها[ویرایش]

  • ۲ بار برنده مسابقه ۳۰ نفره رویال رامبل در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶
  • ۱ بار قهرمانی WWF European Championship
  • اولین قهرمان گرند اسلم در کشتی کج

زندگی شخصی[ویرایش]

در ۲۲ ژوئیه ۱۹۶۵ در چندلر، آریزونا متولد شد. آخرین فرزند از چهار فرزند - رندی، اسکات و شاری خواهر و برادر بزرگتر او هستند - او در یک خانواده نظامی بزرگ شد و بخش کوتاهی از سالهای اولیه خود را در ریدینگ، برکشایر، انگلستان گذراند، اما در سن آنتونیو بزرگ شد. تگزاس

هیکن باتم در کودکی از نام مایکل متنفر بود، بنابراین خانواده و دوستانش او را شاون نامیدند.

از آن زمان به بعد، او را شاون می نامند. علاوه بر این، Hickenbottom اغلب از زمانی که پدرش در ارتش بود به اطراف نقل مکان کرد.

او می‌دانست که در سن سالگی می‌خواهد یک کشتی‌گیر حرفه‌ای شود و گفت که در نمایش استعدادیابی دبیرستانش یک کشتی معمولی را با خون جعلی انجام داده است.

Hickenbottom قبلا یک ورزشکار بود.

دوران حرفه ای او در سن شش سالگی و زمانی که فوتبال را شروع کرد آغاز شد.

او یک مدافع خط برجسته در دبیرستان راندولف در پایگاه نیروی هوایی راندولف بود و در نهایت کاپیتان تیم فوتبال شد.

پس از فارغ التحصیلی، Hickenbottom در دانشگاه ایالتی جنوب غربی تگزاس در سن مارکوس، تگزاس حضور یافت، اما به زودی متوجه شد که زندگی دانشگاهی برای او نیست.

او سپس شروع به فعالیت در کشتی حرفه ای کرد.

حرفه[ویرایش]

اتحادیه ملی کشتی (۱۹۸۴-۱۹۸۵)[ویرایش]

مایکل شروع به کشتی گرفتن در سال ۱۹۸۴ با مربیگری خوزه لوتاریو از مکزیک شد. در ابتدای کار او نام درون رینگ خود را شاون مایکلز انتخاب کرد. بعد تمرین با لوتاریو او به اتحادیه ملی کشتی رفت. او در اولین بازی خود شکست خورد.

در ژانویه ۱۹۸۴ او به WCCW رفت. شاون در سال ۱۹۸۵ با مارتی جنتی گروه راکرز را تشکیل داد. و توانستند کمربند تگ تیم را همراه مارتی جنتی به دست آورد ولی بعد مدتی آن کمربندها را از دست داد.

ستاره های تگزاس (۱۹۸۵-۱۹۸۶)[ویرایش]

شاون بعد از WCCW به شهر تگزاس و لیگ ستاره‌های تگزاس رفت. او با نیک کینیسکی گروه نژاد آمریکایی را درست کرد. و صاحب کمربند تگ تیم ستاره‌های تگزاس شد.

انجمن کشتی گیران آمریکایی (۱۹۸۶-۱۹۸۷)[ویرایش]

شاون ناگهانی از ستاره‌های تگزاس جدا شد. شاون زمانی که به ۲۰ سالش بود به این انجمن وارد شد. او دوباره با مارتی جنتی گروه راکرز را تشکیل داد و صاحب کمربند تگ نیم انجمن کشتی گیران آمریکایی شد.

فدراسیون جهانی کشتی (۱۹۸۷-۱۹۸۸)[ویرایش]

در سال ۱۹۸۷ گروه راکرز به فدراسیون جهانی کشتی یا WWF رفتند. البته تنها توانستند فقط دو هفته در WWF باقی بمانند و بعد AWA رفتند.

بازگشت دوباره به WWF[ویرایش]

شاون در سال 1992 به مارتی جنری خیانت کرد و دوباره به wwf برگشت و برای اولین بار ساحب کمربند بین قاره ای شد.

منابع[ویرایش]

  1. Nanda, Jay (۲۰۰۹-۰۶-۰۳). "It's always Sunny when the original diva's around". San Antonio Express-News: ۰۹T. [Tammy] Sytch has gone on record via YouTube detailing a 'nine-month' courtship in the 1990s with San Antonio native and World Wrestling Entertainment superstar Shawn Michaels