سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک (۱۳۹۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۱ میلادی، از تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ همراه با هیئت عالی رتبه به مدت سه روز عازم نیویورک است.

این سفر در شرایطی انجام شد که چندی پیش از آن اختلاس ۳ هزار میلیاردی انتقادات فراوانی را علیه دولت ایجاد و برخی اطرافیان وی به کوتاهی در وظایف خود که منجر به ایجاد فساد شده‌است متهم گردیه بودند. همچنین واکنش ایران به طرح فلسطینیان برای برسمیت شناختن مشور مستقل فلسطین در سازمان ملل از دیگر موضوعات این سفر بود.[۱][۲]

دیدارها[ویرایش]

احمدی‌نژاد پیش از ورد به نیویورک وارد موریتانی شد تا هواپیمای وی در آنجا سوخت گیری نماید.

وی در اولی روز حضور در نیویورک با روسای‌جمهور بولیوی، کومور و "سنت وینسنت و گردنادینس دیدار کرد.[۳]

مصاحبه‌ها[ویرایش]

وی در اولین روز طی مصاحبه‌ای با واشینگتن پست گفت": دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا میان وی با رهبر ایران اختلاف نظری وجود دارد؟ گفت: در دنیا نمی‌توان دو نفر را پیدا کرد که مانند یکدیگر فکر کنند اما در ایران قوانین بسیار شفاف بوده و حد و مرزها در آن مشخص است و ما نیز طبق قانون عمل می‌کنیم. "[۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «قوه قضاییه هرچه سریعتر عامل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را آزاد کند!». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱.
  2. «رأی تهران به مرزهای 1967 چه خواهد بود؟». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱.
  3. «امروز، دیدار احمدی‌نژاد با رئیس کشور صدهزارنفره». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱.
  4. «Ø§Ù„Ù - این گ٠ت وگوهای دردسر ساز!». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱.