ساختمان امریکن اینترنشنال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ساختمان امریکن اینترنشنال
Map
اطلاعات کلی
گونهاداری
موقعیتخیابان پاین ۷۰، منهتن، ایالت نیویورک
آغاز ساخت۱۹۳۰
پایان۱۹۳۲
مالکگروه بین‌المللی آمریکایی
بلندی
معماری۹۵۲ فوت (۲۹۰ متر)[۱]
سقف۸۵۰ فوت (۲۶۰ متر)[۲]
جزئیات فنی
شمار طبقات۶۷[۱]
مساحت کل طبقات۸۶۵٬۴۰۰ فوت مربع (۸۰٬۴۰۰ متر مربع)[۳]
شمار آسانسورها۲۴[۱]
طراحی و ساخت
معمارکلینتون و راسل، هولتون و جورج
مهندس سازهساخت و ساز فولادی تیلور فیشتر
منابع
[۱]

خیابان پاین ۷۰ که همچنین با نام های برج دیواره ۶۰، ساختمان سرویس سیتیز و ساختمان امریکن اینترنشنال (به انگلیسی: American International Building) نیز شناخته میشود، یک آسمان‌خراش اداری ۶۶ طبقه، با ۳۶ آسانسور و با ۲۹۰ متر ارتفاع در منهتن نیویورک، در ایالات متحده آمریکا است. ساخت این ساختمان از ۱۹۳۰ آغاز و در ۱۹۳۲ میلادی خاتمه یافته‌است و سازنده آن کمپانی سیتگو می‌باشد. هنگامی که این ساختمان ساخته شد سومین ساختمان بلند جهان بعد از ساختمان‌های امپایر استیت و کرایسلر بوده‌است. این ساختمان، آخرین ساختمان ساخته شده در منهتن جنوبی قبل از جنگ جهانی دوم بوده‌است. این ساختمان هم‌اکنون پنجمین ساختان بلند در نیویورک بعد از ساختمان‌های امپایر استیت، برج بانک آمریکا، کرایسلر و نیویورک تایمز می‌باشد. این ساختمان هم‌اکنون شانزدهمین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا است.

مالک این ساختمان در گذشته کمپانی سیتگو بوده‌است، به همین علت به آن ساختمان سرویس سیتیز گفته می‌شد. سرویس سیتیز هنگامی که در حال نقل مکان دفتر مرکزی خود به تالسا، اوکلاهاما بود ساختمان را به گروه بین‌المللی آمریکایی (AIG) فروخت.

این ساختمان در انتهای فیلم مرد عنکبوتی دیده می‌شود.

نگارخانه[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ «۷۰ Pine Street - The Skyscraper Center». Council on Tall Buildings and Urban Habitat. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳.
  2. American International Building at SkyscraperPage.com
  3. The American International Building بایگانی‌شده در ۱۱ مه ۲۰۰۲ توسط Wayback Machine, Art Deco Era, part 3, New York Scrapers, greatgridlock.net.