زیگفرید آدولف کومر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

زیگفرید آدولف کومر (زاده ۲۴ سپتامبر ۱۸۹۹ – مرگ ۱۹۷۷)[۱] عارف و پاگان آلمانی بود. شهرت او به خاطر تسلط او بر پاگانیسم بود و در زمان جنگ جهانی دوم به همراه فردریش برنهارد ماربی، به دلیل استفاده غیرمجاز از علم غیب زندانی شدند.

زندگی[ویرایش]

کومر و فردریش برنهارد ماربی در گزارشی که به هاینریش هیملر داده شده بود با ذکر نامشان توسط جادوگر و طالع بین هیملر (کارلا ماریا ویلیگوت) مورد انتقاد واقع شده بودند. گودریک کلارک می‌گوید که ویلیگوت با توجه به قدرتی در زمینه مسائل دینی و جادویی به عنوان مشاور هیملر داشت،[۲] کومر و ماربی را به خاطر مسخره کردن میراث مقدس آریایی مورد انتقاد قرار داد و این انتقادها ممکن است به برخورد خشن با ماربی در زمان رایش سوم منجر شده باشد[۳] با این حال سرنوشت او نامعلوم است. تنها یک گزارش وجود دارد که فرار او از آلمان نازی و پناهنده شدن در آمریکای جنوبی را نشان می‌دهد.

در سال ۱۹۲۷، کومر یک مدرسه جادوگری را بنیان نهاد که در آن رقص و آوازهای پاگانی تدریس می‌شد. کومر بر این باور بود که با استفاده از تمرین‌های او می‌توان موج‌های موجود در جهان را نظم بخشید، و هرکس به این ایده باور نداشته باشد، هرگز امکان تشخیص این موج‌ها را نخواهد داشت، چرا که خون آنها با خون نژادهای بیگانه آمیخته شده‌است و در نتیجه با جهان ناسازگار شده‌اند.

منابع[ویرایش]

  1. Profile of Siegfried Adolf Kummer
  2. Weisthor (i.e. Wiligut) to Himmler, letter dated May 2, 1934, Bundesarchiv, Koblenz, Himmler Nachlass 19.
  3. The Occult Roots of Nazism' by Nicholas Goodrick-Clarke, page162