رحمت‌آباد (نجف‌آباد)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رحمت‌آباد (نجف آباد)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استاناصفهان
شهرستاننجف‌آباد
بخشبخش مرکزی
دهستانجوزدان
نام محلیسلطون آباد
نام‌های قدیمیسلطان آباد،
سال بنیادبیشتر از۱۰۰۰۰سال
مردم
جمعیت۳۷۰۰
رشد جمعیت۳۵٪
جغرافیای طبیعی
مساحت۷۳۰هکتار
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه۲۵تا ۳۳درجه
بارش سالانه۱۷۰میلی متر
روزهای یخبندان سالانه۶۵روز
اطلاعات روستایی
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۳۱۴۲۲۸

رحمت‌آباد (نجف‌آباد)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان ایران است. این روستا برا اساس شواهد تاریخی و آثار بجا مانده از جمله مقبره پیامبر انوش بن شیث بن آدم (ع)و تپه های توپلوس (مقرهای نظامی قدیمی)و همچنین بر اساس نوشته های تاریخی از جمله در کتاب انجیل مسیحیان که به نام انوش بن شیث بن آدم اشاره شده و آثار کشف شده دارای قدمت ، بیش از ده هزارسال دارد.که نشان می دهد این روستای رحمت آباد دارای قدمت ده هزار ساله است. این روستا واقع در دشت حاصلخیز اصفهان و آب و هوای گرم و خشک و زمینهای هموار که مناسب و مستعد کشاورزی بوده و کشاورزان توانایی در کشت سیفی جات و برنج کاری و از پیازکاران سرشناس کشور میباشند.این روستا در شمال شهر فولادشهر ودرجنوب شهر قهدریجان و در شرق شهر مینادشت قرار دارد و مسیر عبوری پر تردد به سمت گلدشت و کمربندی آتشگاه اصفهان میباشد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان جوزدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۶۹۲ نفر (۴۲۰خانوار) بوده‌است و بر اساس آمار جدید که از طرف دهیاری روستا و اداره بهداشت و خانه بهداشت روستا در سال۱۴۰۲ به عمل آمده جمعیت آن حدود ۳۷۰۰نفر میباشد.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.