راکی ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
راکی ۳
کارگردانسیلوستر استالونه
تهیه‌کنندهاروین وینکلر
رابرت شارتوف
بازیگرانسیلوستر استالونه
تالیا شایر
برت یانگ
کارل ویترز
بورگس مریدیت
تونی بارتون
توزیع‌کنندهمترو گلدوین مایر (آمریکا وکانادا)
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۸ مه ۱۹۸۲ (۱۹۸۲-05-۲۸)
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۷ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۲۷۰ میلیون دلار

راکی ۳ (به انگلیسی: Rocky III) یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی که سومین قسمت از سری فیلم‌های راکی محسوب می‌شود، در سال ۱۹۸۲ منتشر شد. با بازی، نویسندگی و کارگردانی سیلوستر استالونه است.[۲] این فیلم در ادامه راکی و راکی ۲ ساخته شده‌است.

توسعه فیلم بلافاصله پس از اکران نسخه قبلی خود آغاز شد. استالونه یک رژیم غذایی سخت و یک رژیم تمرینی را در آمادگی برای این فیلم آغاز کرد. این فیلم یک موفقیت بزرگ در گیشه بود و از فروش قبلی خود پیشی گرفت.[۳]

داستان فیلم[ویرایش]

راکی بالبوآ به دلیل بیماری و درخواست‌های مکرر همسرش (تالیا شایر) و استادش میکی (بورگس مریدیت)، تصمیم می‌گیرد تا از ورزش بوکس خداحافظی کند اما بوکسوری پست به نام کلابر لانگ (با بازی آقای تی) از هر ترفندی استفاده می‌کند تا راکی را دوباره به رینگ برگردانده و با شکست او، برای خود جایگاه و مقامی به دست آورد. راکی در زیر فشارهای مطبوعات و رسانه‌ها و البته درگیری با مشکلات درونی خود، بار دیگر به رینگ مسابقه بر می‌گردد. در روز مسابقه، یکبار دیگر قلب میکی درد می‌گیرد. راکی با ذهنی آشفته پا به رینگ می‌گذارد و به همین دلیل شکست می‌خورد. میکی می‌میرد و راکی دچار یک افسردگی شدید روحی می‌شود. پس از مدتی، آپولو کرید از راه می‌رسد. او سعی دارد راکی را از این شرایط نجات داده و او را برای رویارویی مجدد با کلابر لانگ و شکست او آماده کند اما …

منابع[ویرایش]

  1. "Rocky III (1982) – Movie Info". 13 August 2018.
  2. "Rocky III". TCM database. Turner Classic Movies. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved February 28, 2016.
  3. "Box Office History for Rocky Movies". The Numbers. Nash Information Services. Archived from the original on December 22, 2011. Retrieved January 3, 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]