راهنما:چگونه امضایتان را تعمیر کنید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در مورد امضاها دو حالت وجود دارد، یا در ویژه:ترجیحات امضای کنونی‌تان به صورت ویکی‌متن (بدون درج خودکار پیوند) در نظر گرفته شده (به مربع زیر جعبهٔ امضا توجه کنید) یا اینکه امضا به صورت ویکی‌متن نیست و پیوند آن خودکار درج می‌شود. در ادامه روش ساخت امضا در هر یک از این دو حالت بررسی می‌شود.

اگر امضای شما به صورت ویکی‌متن نباشد[ویرایش]

در این حالت ساختن امضا برای کسانی که با نوشتن در ویکی آشنایی ندارند ساده خواهد بود. کافیست نام مورد نظر خود را در جعبهٔ امضا وارد کنید و سپس صفحهٔ ترجیحاتتان را ذخیره کنید. برای نمونه اگر نام حساب کاربری شما مثال است و در جعبهٔ امضایتان در ترجیحات بنویسید: مثال، آنگاه نرم‌افزار به صورت خودکار این امضا را برای شما می‌سازد:

مثال (بحث)

که یک امضای ساده اما مطابق رهنمود وپ:امضا است.

باید توجه داشت که در این حالت نشانه‌گذاری‌های ویکی و عناصر اچ‌تی‌ام‌ال در امضا قابل استفاده نیستند.

اگر امضا به صورت ویکی‌متن باشد[ویرایش]

این حالت برای کسانی مناسب است که با نشانه‌گذاری‌های ویکی یا اچ‌تی‌ام‌ال آشنایی کافی داشته باشند. باید توجه داشت که هر یک از عوامل زیر ممکن است منجر به از کار افتادن امضا و نمایش پیام خطا شوند:

برچسب‌ها بسته نشده باشند
برای نمونه [[User:Example|<span style="color:white">Example]] باید به [[User:Example|<span style="color:white">Example</span>]] تبدیل شود.
تگ‌های تودرتو همخوانی نداشته باشند یا درست به کار نرفته باشند
برای نمونه <s><u>hi</s></u> باید به <s><u>hi</u></s> تبدیل شود
شاخصهٔ برچسب‌ها با استفاده از کوتیشن مشخص نشده باشد (لازم است همه شاخصه‌ها در داخل "" قرار بگیرند)
برای نمونه <span style=color:white></span> باید به <span style="color:white"></span> تبدیل شود.
هستارهای بسته‌نشده (منظور HTML entity است)
منظور هستارهایی است که ; را برای پایان یافتن نداشته باشند. اگر می‌خواهید از نویسهٔ & در امضا استفاده کنید، آن را به صورت &amp; بنویسید.
نویسه‌های ویژهٔ گریزنشده
اگر بخواهید از یکی از نویسه‌های &، < یا > در امضایتان استفاده کنید، باید از روی آن بپرید،‌ یعنی به ترتیب از &amp;، &lt; یا &gt; استفاده کنید.
  • در امضا از جدول استفاده نکنید چون باعث می‌شود امضا بیش از یک خط فضا بگیرد. به جای آن از span استفاده کنید.

پیوندهای ناخواستهٔ پررنگ در امضا[ویرایش]

اگر پیوندهای امضایتان به حالت پررنگ درآمده‌اند و پیوندها از بین رفته‌اند، به یاد داشته باشید که در ویکی همهٔ پیوندهایی که به همان صفحه از ویکی هستند به حالت پررنگ درمی‌آیند. بنابراین اگر از صفحهٔ بحث یا کاربری‌تان برای تمرین امضاکردن استفاده کنید، پیوند بحث یا کاربری در آن تبدیل به متن پررنگ می‌شود. برای تمرین امضا از وپ:تمرین استفاده کنید.

در مورد امضاهای بلند[ویرایش]

امضاهای بلند برای استفاده در ویکی مناسب نیستند. تلاش کنید طول نشانه‌گذاری‌های امضایتان را در حد ۱ خط یا کمتر نگاه دارید. همچنین توجه داشته باشید که طول امضاها به ۲۵۵ نویسه محدود است.

جستارهای وابسته[ویرایش]