دیوید کیج

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دیوید کیج
دیوید کیج، سال ۲۰۰۸، (پاریس، فرانسه)
زادهٔ۹ ژوئن ۱۹۶۹ ‏(۵۴ سال)
مولوز، فرانسه
ملیت فرانسه
پیشهنویسنده، طراح بازی ویدئویی
سال‌های فعالیت۱۹۹۳ تا کنون
آثار

دیوید دِ گروتولا[۱] (به انگلیسی: David De Gruttola) (زادهٔ ۹ ژوئن ۱۹۶۹)، که با نام مستعار دیوید کیج معروف است، یک موسیقی‌دان، نویسنده و طراح بازی ویدئویی فرانسوی است. او بنیان‌گذار استودیوی توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی کوآنتیک دریم است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

دیوید کیج فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک تک نوازنده با ساختن موسیقی متن و جلوه‌های ویژه صدا شروع نمود و در سال ۱۹۹۳ شرکت توتم اینتراکتیو را تأسیس کرد و به عنوان یک آهنگساز کارمزدی برای چندین برنامه تلویزیونی، فیلم و بازی ویدئویی مشغول به کار شد. در سال ۱۹۹۷ استودیوی کوآنتیک دریم را در پاریس تأسیس نمود. او طراح و کارگردان چهار بازی به‌شمار می‌رود که توسط استودیوی کوآنتیک دریم منتشر شده‌اند: امیکرون: روح سرگردان که از روی یکی از رمان‌های خود آن را ساخته بود و توسط شرکت آیدوس در سال (۱۹۹۹) منتشر گردید، فارنهایت / ایندیگو پرافسی (۲۰۰۵)، هوی رین که در فوریه ۲۰۱۰ منتشر شد، ماوراء: دو روح که در سال ۲۰۱۳ برای کنسول پلی‌استیشن ۳ روانه بازار شد و آخرین بازی نیز با عنوان دیترویت: بیکام هیومن که در سال ۲۰۱۸ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و سال ۲۰۱۹ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد. دیوید کیج در اوقات فراغت خود به نوشتن داستان‌های کوتاه و رمان‌های علمی تخیلی می‌پردازد.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Bliss, François (مه 10, 2005). "Fahrenheit : Interview David Cage / part 1 : L'homme orchestre" (به فرانسوی). Overgame.com. Archived from the original on September 27, 2007. Retrieved 2007-06-17.
  2. دیوید کیج بایگانی‌شده در ۲ ژوئیه ۲۰۱۳ توسط Wayback Machine در وبگاه رسمی کوآنتیک دریم