دولت‌آباد (بخش مرکزی نیشابور)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از دولت‌آباد (نیشابور))
دولت‌آباد
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخراسان رضوی
شهرستاننیشابور
بخشبخش مرکزی
دهستانمازول
نام‌های قدیمیدولتاباد
دولت‌آباد بر ایران واقع شده‌است
دولت‌آباد
۳۶°۱۳′۳۲″شمالی ۵۸°۴۴′۲۷″شرقی / ۳۶٫۲۲۵۴۷۳۳°شمالی ۵۸٫۷۴۰۷۹۸۳۳°شرقی / 36.2254733; 58.74079833
مردم
جمعیت۴۱۴ نفر
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا۱۵۵۰ متر
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه۴- الی ۱۵
بارش سالانه۸۰۰ الی ۹۰۰
روزهای یخبندان سالانه۲۹
اطلاعات روستایی
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۵۱۲۳۴۳[۱]

دولت‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران است. فاصلهٔ این روستا با مرکز دهستان مازول حدود ۶ کیلومتر، با نیشابور ۲ کیلومتر و با تهران ۷۷۰ کیلومتر است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان مازول قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۴۱۵ نفر (۱۱۰ خانوار و ۲۱۳ مرد و ۲۰۲ زن) بوده‌است. اکثریت جمعیت در بخش شمالی روستا ساکن هستند

جغرافیا[ویرایش]

این روستا در ۱۸ کیلومتری غرب شهر نیشابور واقع است. این روستا در ارتفاع ۱۵۵۰ متری سطح دریا و با قرار گرفتن در اقلیم دشت مجاور دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های بینالود دارای اب و هوای نیمه خشک و پوشش گیاهی مراتع درجه ۴ به بالاست.

تقاطع دولت‌آباد[ویرایش]

در جنوب غرب نیشابور تقاطع بزرگ و قدیمی وجود دارد به نام دولت‌آباد که ۴ مسیر اصلی به آن متصل می‌شوند. این مکان یکی از نقاط مهم مواصلاتی خراسان بزرگ و یکی از نقاط مهم مواصلاتی کشور است؛ از آن جا که حداقل ۴ استان را به هم متصل می‌سازد. مسیرهای منتهی به آن که در ورودی شهر نیشابور واقع شده است تا ۱۰۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.پل دولت آباد

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «اجرای طرح هم کد سازی تلفن ثابت». وبگاه شرکت مخابرات ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱ نوامبر ۲۰۱۴.