دوست‌پسر (ترانه جاستین بیبر)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از دوست‌پسر (ترانه))
«دوست‌پسر»
تک‌آهنگ جاستین بیبر
از آلبوم باور
تاریخ پخشMarch 26, 2012
تاریخ ضبط2011
استودیوChalice Recording Studios (هالیوود، لس آنجلس، لس آنجلس)
زمان۲:۵۲
ناشر
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های جاستین بیبر
«Live My Life»
(2012)
«دوست‌پسر»
(2012)
«Turn to You (Mother's Day Dedication)»
(2012)
موزیک ویدئو
"Boyfriend" در یوتیوب

«دوست‌پسر» (به انگلیسی: Boyfriend) نام اولین تک‌آهنگ از سومین آلبوم استودیویی جاستین بیبر به نام باور است.[۱] این تک‌آهنگ در ۲۶ مارس ۲۰۱۲ منتشر شد و توانست در رتبهٔ ۲ جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار بگیرد.

به نوشتهٔ روزنامهٔ دیلی میل این ترانهٔ جاستین بیبر با الهام از اولین ترانه‌های جاستین تیمبرلیک ساخته شده است در حالی که خود تیمبرلک نیز در سال‌های آغازین حرفهٔ خود در ۲۰۰۲ ترانه‌های خود را با تاثیر از مایکل جکسون می‌خواند.[۲]

نماهنگ[ویرایش]

در ابتدا اعلام شد که نماهنگ این ترانه توسط کالین تلی، کسی که نماهنگ «لبخند بزن» را برای جاستین بیبر کارگردانی کرده بود کارگردانی شد. فیلمبردای نیز از ۲۸ مارس ۲۰۱۲ آغاز شده و ۴ فیلم تبلیغاتی هم که محتوی چند ثانیه از نماهنگ به کارگردانی کالین تلی بود به صورت رسمی منتشر شد. اما بعداً اعلام شد که ویدئویی که تلی آن را کارگردانی کرد منتشر نخواهد شد و ویدئوی جدید توسط دایرکتور ایکس کارگردانی می‌شود. در هفتهٔ منتهی به ۲۱ آوریل ۲۰۱۲ کار ضبط ویدئو آغاز شد و ویدئوی جدید در ۳ مه ۲۰۱۲ در شبکهٔ ام‌تی‌وی نمایش داده شد.

رکورد در VEVO[ویرایش]

نماهنگ «دوست‌پسر»، رکورد «پربازدیدترین ویدئوی VEVO یوتیوب در ۲۴ ساعت» را با بیش از ۸ میلیون بازدید شکست. رکورد قبلی متعلق به ریانا بود که نماهنگ «کجا بودی» او در ۲۴ ساعت ۴.۹ میلیون بازدید داشت.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Sciarretto, Amy (27 March 2012). "Justin Bieber, 'Boyfriend' – Song Review" (به انگلیسی). popcrush.com. Retrieved 29 March 2012.
  2. Emily, Sheridan (11 April 2012). "Justin Bieber channels Michael Jackson as he releases third teaser trailer for Boyfriend video" (به انگلیسی). Daily Mail. Retrieved 12 April 2012.
  3. Vena, Jocelyn (7 May 2012). "Justin Bieber's 'Boyfriend' Video Breaks YouTube Record" (به انگلیسی). MTV. Retrieved 14 May 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]