درصوفیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
درصوفیان سیتی
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخراسان شمالی
شهرستانبجنورد
دهستانآلاداغ
درصوفیان سیتی بر ایران واقع شده‌است
درصوفیان سیتی
۳۷°۲۱′۱۷″شمالی ۵۷°۲۳′۵۶″شرقی / ۳۷٫۳۵۴۷۲۲°شمالی ۵۷٫۳۹۸۸۸۹°شرقی / 37.354722; 57.398889
مردم
جمعیت۳۳۸ نفر
آمار سر شماری سال ۱۳۸۵[۱]

درصوفیان، یکی از روستاهای استان خراسان شمالی واقع در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد است.[۲][۳]زبان این روستاترکی خراسانی است وازروستاهای پرجمعیت بجنوردمحسوب میشودکه بیش ترجمعیت آن به شهرکوچ کرده ودرروستاهای کلاته یاور،صندل آباد،باغ نجاتی واحمد۱و۲،قلعه عزیزوشرق سپاه ومعصوم زاده ساکن هستند.درصوفیان قدمت زیادی داردودرگذشته دارای مکتب خانه های بسیاری بوده است.این روستای سرسبزوزیبادرمیان دره ای که ازوسط آن رودخانه پرآبی میگذردقرارگرفته ودارای میوه های گیلاس،زردآلو،انگوروگردوی بسیارمرغوب است که همه جازبان زداست.محصولات کشاورزی درصوفیان هم شامل گندم،عدس،جوونخوداست که همگی بصورت دیم کشت میشوندومنبع درآمدی بسیارمهم برای مردم این روستابه شمارمی رودو این روستادرصدردارندگان زمین دیم دربجنوردقرارگرفته است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان آلاداغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۸ نفر (۱۰۰خانوار) بوده‌است وجمعیت اصلی این روستادرشهرمحاسبه نشده‌ است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.
  2. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.
  3. درصوفیان در سرور تحت شبکه نام‌های جغرافیایی و در این نشانی؛ با گزینش «Advanced Search»، نوشتن شمارهٔ «۳۰۵۹۸۵۵» در «Unique Feature Id» و کلیک بر «Search Database» یافت می‌شود.