۳۹ سرنخ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از دایرهٔ سیاه)
۳۹ سرنخ


نویسنده
کشورایالات متحدهٔ آمریکا
زبانانگلیسی
ژانر
ناشراسکلاستیک
تاریخ انتشار۲۰۰۸—۲۰۱۶
گونه رسانهکاغذی (جلد سخت)

۳۹ سَرنَخ (به انگلیسی: The 39 Clues) نام یک مجموعه کتاب در ژانر ماجرایی است که حاصل همکاری چند نویسنده است و از سال ۲۰۰۸ تاکنون در ایالات متحده آمریکا منتشر می‌شود. این مجموعه متشکل از پنج زیرمجموعه است که خود شامل تعدادی مجلد است.

این مجموعه ماجراهای دو خواهر و برادر، ایمی و دن کاهیل را شرح می‌دهند که متوجه می‌شوند خانواده آن‌ها، کاهیل‌ها، بانفوذترین خانواده در طول تاریخ بوده و هستند. اولین آرک داستانی مربوط به تلاش دن و ایمی برای یافتن ۳۹ سرنخ است که مواد تشکیل‌دهندهٔ سرمی هستند که می‌توانند قدرتمندترین فرد روی زمین را ایجاد کنند.[۱] مخاطب اصلی این مجموعه ۸ تا ۱۲ سال است. از زمان انتشار اولین مجموعه، هزارتوی استخوان، در ۹ سپتامبر ۲۰۰۸، این کتاب‌ها محبوبیت، استقبال مثبت و موفقیت تجاری کسب کرده‌اند. از ژوئیه ۲۰۱۰، این مجموعهٔ کتاب‌ها حدود ۸٫۵ میلیون نسخه در دست چاپ دارد و به ۲۴ زبان ترجمه شده‌است.[۲] ناشر کتابها Scholastic Press در ایالات متحده است. استیون اسپیلبرگ در ژوئن ۲۰۰۸ حقوق فیلم این مجموعه را به دست آورد و فیلمی بر اساس این کتاب‌ها قرار بود در سال ۲۰۱۶ اکران شود اما تولید آن از فوریه سال ۲۰۲۰ هنوز آغاز نشده‌است.[۳]

نویسندگان[ویرایش]

هر جلد این مجموعه توسط یک نویسنده نوشته شده‌است. نویسندگان عبارتند از ریک ریوردن، گوردون کورمن، جود واتسون، پاتریک کارمن، لیندا سو پارک، رولاند اسمیت، جف هرش و مارگارت پترسون هدیکس

منابع[ویرایش]

  1. Riordan, Rick (September 9, 2008). The Maze of Bones. اسکلاستیک. p. 23 . ISBN 978-0-545-06039-4. OCLC 192081902. If you accept, you shall be given the first of thirty-nine clues. These clues will lead you to a secret, which, should you find it, will make you the most powerful, influential human beings on the planet.
  2. Lodge, Sally (July 22, 2010). "The Success and Grand Finale of The 39 Clues". Publishers Weekly. Retrieved April 29, 2012.
  3. "The 39 Clues (2014)". MovieWeb. Retrieved September 23, 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]