دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه ولی‌عصر (دانشگاه رفسنجان)
لاتین: Vali-e-Asr university
نوعدانشگاه دولتی
بنیانگذاری شده۱۳۶۹ خورشیدی
وابستگیوزارت علوم، تحقیقات و فناوری
ارائه دهنده رشته‌های۱۰۹ رشته
رئیسرضا رنجبر کریمی
اعضای هیئت علمی۲۷۶
دانشجویان۹۳۰۰
موقعیترفسنجان، ایران
وبگاه
Map

دانشگاه ولی عصر یا دانشگاه رفسنجان یک دانشگاه دولتی در شهر رفسنجان، استان کرمان و در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار بنا گردیده است. و در سال ۱۳۶۹ خورشیدی تأسیس شده است. در حال حاضر ۹۳۰۰ دانشجو و ۳۹۰ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می‌باشند. بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون ۳۸۳۰ مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است. علاوه بر این تاکنون ۱۶۱۷ مقاله معتبر بین‌المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. در سال ۱۴۰۱ پژوهشگران دانشگاه ولی عصر رفسنجان بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه‌های «پایداری» و «مجتمع مس سرچشمه» منتشر نموده‌اند.

درباره[ویرایش]

دانشگاه ولی‌عصر شامل شش دانشکده علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و اقتصاد و مدیریت است[۱] و دانشجویان می‌توانند در این دانشگاه در رشته‌هایی چون ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آمار، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، فیزیک، ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، حسابداری، علوم قرآن، مدیریت و حدیث، اقتصاد اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، باغبانی، خاک‌شناسی، گیاه‌پزشک، زراعت و مهندسی عمران در مقطع کارشناسی، رشته‌های ریاضی محض گرایشهای جبر، آنالیز و هندسه، ریاضی کاربردی، فیزیک حالت جامد فوتونیک گرایش لیزر، شیمی گرایشهای آلی و تجزیه، زبان و ادبیات انگلیسی، حسابداری، مهندسی کشاورزی گرایشهای علوم باغبانی، حشره‌شناسی، زراعت و خاکشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته ریاضی در مقطع دکتری به تحصیل علم بپردازند.[۲]

رشته‌های دانشگاهی ارائه‌شده در دانشگاه[ویرایش]

علوم پایه[ویرایش]

فیزیک مهندسی

فنی و مهندسی[ویرایش]

علوم ریاضی[ویرایش]

ادبیات و علوم انسانی[ویرایش]

کشاورزی[ویرایش]

علوم اداری و اقتصاد[ویرایش]

علوم انسانی حضرت نرجس[ویرایش]

  • الهیات و معارف اسلامی
  • زبان و ادبیات

زبان‌های خارجی[ویرایش]

ایران‌شناسی[ویرایش]

روسای دانشگاه[ویرایش]

فهرست روسای دانشگاه ولیعصر تا کنون
نام رئیس سال شروع سال پایان
علیرضا بهرام پور ۱۳۶۹ ۱۳۷۹
محمدعلی دهقان ۱۳۷۹ ۱۳۸۳
علیرضا بهرام پور ۱۳۸۳ ۱۳۸۴
مهدی ابراهیمی نژاد ۱۳۸۴ ۱۳۸۹
رضارنجبرکریمی ۱۳۸۹ ۱۳۹۳
محمدعلی دهقان ۱۳۹۳ ۱۳۹۷
حسن رنجبر عسکری ۱۳۹۷ ۱۴۰۰
رضا رنجبر کریمی ۱۴۰۰ ادامه دارد

منابع[ویرایش]

  1. www.irna.ir https://www.irna.ir/news/84520064/۲۴۰-مقاله-کلاس-جهانی-از-دانشگاه-رفسنجان-چاپ-شد. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۹. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. www.irna.ir https://www.irna.ir/news/84702508/کلاس-های-دوره-کارشناسی-دانشگاه-ولیعصر-رفسنجان-حضوری-برگزار-می. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۹. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)