دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خرم‌آباد
دانشکده فنی و مهندسی
نوعجامع[۱]
بنیانگذاری شدهمهر ۱۳۶۴[۲]
رئیسسیامک بهاروند
کارمندان مدیریتی
  • محمد یاراحمدی(معاون آموزشی)
  • حمیدرضا زهره ای(معاون دانشجویی)
  • رضا میردریکوند(معاون پژوهشی)
دانشجویان...۱۷
فضای آموزشی۱۰۰٬۰۰۰ متر مربع
وبگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد یکی از واحدهای جامع[۴] دانشگاه آزاد است.[۳] این واحد در مهرماه ۱۳۶۴ در شهر خرم‌آباد تأسیس و در نیمه اول ۱۳۶۵ با پذیرش ۲۵۰ دانشجو در سه رشته رسماً فعالیتش را آغاز نمود. هم‌اکنون حدود ۱۵۰۰۰ دانشجو در ۱۳۰ رشته تحصیلی در این واحد مشغول به تحصیل هستند و با احتساب این تعداد دانشجو این دانشگاه بزرگترین واحد دانشگاه آزاد در استان لرستان می‌باشد.[۲] مساحت کل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد ۵۲هکتار است که از این میزان ۱۰۰٬۰۰۰ متر مربع آن به ساخت فضای آموزشی اختصاص داده شده و مابقی به عنوان فضای سبز، فضای ورزشی و خدماتی مورد استفاده قرار گرفته‌است.[۲] تعداد ۳۹۰ عضو هیئت علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق‌التدریس با این دانشگاه همکاری دارند. این دانشگاه مشتمل بر دو مجتمع ولیعصر و شهرک دانشگاهی آیت‌الله کمالوند می‌باشند.[۵][۶]

واحد علوم و تحقیقات خرم‌آباد[ویرایش]

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خرم‌آباد یکی از مراکز آموزش عالی در استان لرستان بود که با واحد خرم‌آباد تجمیع شد. گروه حقوق این مرکز، استادان نام آشنای علم حقوق هستند. مانند ایرج گلدوزیان و هوشنگ شامبیاتی.[۷][۸][۹] در حال حاضر پردیس علوم و تحقیقات لرستان در یکی از ساختمانهای واحد خرم‌آباد در مجتمع دانشگاهی آیت الله کمالوند واقع در کیلومتر ۵ جاده خرم‌آباد- تهران مشغول به فعالیت است.

آموزش رشته‌های تحصیلی[ویرایش]

حقوق و علوم سیاسی[ویرایش]

دانشجویان

فنی و مهندسی[ویرایش]

مساحت تقریبی این دانشکده ۷۰۰۰ متر مربع و ساختمان این دانشکده در ۴ طبقه ساخته شده‌است. دانشکده فنی و مهندسی دارای سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه و سلف سرویس استادان است.[۱۰] رشته‌های تحصیلی فعال در این دانشکده عبارتند از:

  • کامپیوتر
  • برق
  • عمران
  • معماری
  • صنایع
  • مکانیک

تحصیلات تکمیلی[ویرایش]

مساحت تقریبی این دانشکده ۴۷۵۰ متر مربع و ساختمان این دانشکده دارای ۲۵ کلاس است. این ساختمان در بهمن سال ۱۳۸۵ افتتاح گردیده‌است.[۱۱] رشته‌های تحصیلی فعال در این دانشکده عبارتند از:

علوم پایه[ویرایش]

  • فیزیک
  • شیمی
  • علوم تجربی
  • زمین‌شناسی
  • ریاضی
  • میکروبیولوژی

کشاورزی[ویرایش]

علوم انسانی[ویرایش]

نگارخانه[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. «واحد خرم‌آباد به دانشگاه جامع تبدیل می‌شود». خبرگزاری یافته. ۲۹ تیر ۱۳۹۳. دریافت‌شده در ۴ آبان ۱۳۹۳.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ «تاریخچه». وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۳ دی ۱۳۹۰.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «معرفی منطقه، استان لرستان». وب‌سایت منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ اکتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۸ دی ۱۳۹۰.
  4. «واحد خرم‌آباد جامع می‌شود». خبرگزاری آنا. ۲۹ تیر ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۹ آبان ۱۳۹۳.
  5. «دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد در یک نگاه». خبرگزاری اسکانیوز. ۱۴ مرداد ۱۳۸۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۵ آبان ۱۳۸۹.
  6. «وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۴ آذر ۱۳۸۹.
  7. «راه اندازی نخستین واحد علوم و تحقیقات استان درخرم‌آباد». خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا). ۳۱ شهریور ۱۳۸۹. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۱.
  8. «لیست استادان استاد راهنما و پایان‌نامه». دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات - پردیس ساوه. ۲۷ فروردین ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۶ آبان ۱۳۹۳.
  9. «لیست استادان پردیس لرستان». دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خرم‌آباد. ۲۷ فروردین ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۶ آبان ۱۳۹۳.
  10. «دربارهٔ دانشکده فنی و مهندسی». وب‌سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد. دریافت‌شده در ۳ دی ۱۳۹۰.[پیوند مرده]
  11. «دربارهٔ دانشکده تحصیلات تکمیلی». وب‌سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد. دریافت‌شده در ۳ دی ۱۳۹۰.[پیوند مرده]