دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا

مختصات: ۳۸°۲۳′۵۳٫۳″ شمالی ۴۸°۵۱′۵۸٫۰″ شرقی / ۳۸٫۳۹۸۱۳۹°شمالی ۴۸٫۸۶۶۱۱۱°شرقی / 38.398139; 48.866111
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا
بنیانگذاری شده۱۳۶۶ خورشیدی[۱]
رئیساورنگ استقامت[۲]
اعضای هیئت علمی۹۹ نفر[۳]
کارمندان مدیریتی
  • مسعود جعفری[۴](معاون آموزشی)
  • سید محمد رشیدی(معاون دانشجویی)
دانشجویان۳٬۰۰۰[۵]
فارغ‌التحصیلان۱۷٬۵۰۰ نفر[۳]
وبگاه

دانشگاه آزاد واحد آستارا[۶] (Dāneŝgāhe Āzāde Āstārā) در سال ۱۳۶۶ خورشیدی[۱] با دو رشته تحصیلی الهیات در مقطع کارشناسی و کشاورزی در مقطع کاردانی در آستارا تأسیس شد. افزایش رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در گرایشهای مختلف علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و علوم پزشکی به ۳۲ رشته تحصیلی تا سال ۱۳۸۸ افزایش یافت. در سال‌های ۱۳۹۰–۱۳۸۸ با تلاشهای فعال و مستمر مدیریت فعلی تأسیس رشته‌های تحصیلی جدید با یک جهش فوق‌العاده به ۷۳ رشته در مقطع کارشناسی و ۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد افزایش یافت و هم‌اکنون نیز این فعالیت ادامه دارد. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا یکی از واحدهای مهم و قطب علمی منطقه ۱۷ دانشگاه آزاد اسلامی در غرب استان گیلان محسوب می‌گردد.[۴] همینک در دانشگاه آزاد آستارا سه هزار نفر دانشجو[۷] در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا کارشناسی ارشد در حال تحصیل می‌باشند، در زمینه تحصیلات تکمیلی، نوزده رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته دکترای تخصصی در این واحد ایجاد شده‌است.[۵] بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آستارا از امضاءکنندگان نامهٔ «بخشنامه حجاب» خطاب به حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد بودند.[۸]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «دانشجویان رشته مامایی آستارا روز جهانی ماما را گرامی داشتند». ایرنا. ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴. دریافت‌شده در ۱۳۹۴/۴/۲۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  2. «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا منصوب شد». باشگاه خبرنگاران جوان. ۴ بهمن ۱۳۹۶. دریافت‌شده در ۲۳ اسفند ۱۳۹۶.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه آزاد آستارا». ایرنا. ۲۴ مرداد ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۳۰ مرداد ۱۳۹۵.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ «تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا». وبگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا. دریافت‌شده در ۱۳۹۴/۴/۲۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ «هفت رشته دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد آستارا ایجاد می‌شود». ایرنا. ۹ مهر ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۳۹۴/۴/۲۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  6. «دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی». استانداری گیلان. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۳۹۴/۴/۲۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  7. «Islamic Azad University of Astara (IAU-ASTARA)». classbase. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۳۹۴/۴/۲۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  8. «بخشنامه «حجاب» دانشگاه آزاد را به چالش‌های جدی در حوزه فرهنگ وارد می‌کند». خبرگزاری تسنیم. ۷ تیر ۱۳۹۳. دریافت‌شده در ۱۳۹۴/۴/۲۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]