دادنجان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دادنجان
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانفارس
شهرستانفیروزآباد
بخشبخش میمند
دهستاندادنجان
نام محلیدادنجون
مردم
جمعیت۲۷۷ نفر (سرشماری ۹۵)
اطلاعات روستایی
کد آماری۰۷۷۸۴۱
پیش‌شمارهٔ تلفن071

دادنجان، روستایی از توابع بخش میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس ایران است.این روستا در جنوب غربی شیراز قرار دارد این روستا مرکز دهستان بوده و روستاهای مورجان و خبره و گیاهزار و چنارسوخته و ده رئیسی و میگلی و سمنگان و انارمهر را شامل می شود و آبادی های اشکفت زون ، بیدستان و امامزاده گنجو و پهنا و برو و فاریاب و آب سوراخک در این دهستان واقع شده اند .

روستای دادنجان در حیطه کوههای بلند بری(bori) و گرم(gorm) از رشته کوههای زاگرس قرار دارد . مردم با لهجه شبیه لری و اچمی صحبت می کنند و از طایفه بزرگ ایل سرخی هستند . مزارع بزرگ برنج و باغهای زیبای انار جاذبه خاصی به روستا بخشیده است .سالانه حدود 1000 تن انار از باغات انار روستا برداشت میشود .

مزارع و باغات با آب چشمه سرافیل سیراب می گردند و مردم علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز مشغول هستند . کشت دیم گندم جو و عدس نیز در این دهستان وجود دارد .

جایگاه بزرگان ایل سرخی از جمله مهتی خان سرخی، ملا بابا خان ، قاسم خان و بهادرخان و امیرخان بوده است .

مردمانی خونگرم مهمان پذیر و سرزنده هستند .

در این روستا پاسگاه انتظامی و درمانگاه و خانه بهداشت و مدرسه ابتدایی مستقر می باشد .

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان دادنجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۷ نفر (۱۰۲خانوار) بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.