خیلی بد (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خیلی بد
پوستر رسمی
کارگردانگرگ موتلا
تهیه‌کنندهجاد اپتاو
اوان گلدبرگ
شانا رابرتسون
نویسندهست روگن
اوان گلدبرگ
بازیگرانجونا هیل
مایکل سرا
کریستوفر مینتس-پلس
ست روگن
اما استون
بیل هیدر
جو لو ترولیو
موسیقیلایل ورکمن
فیلم‌بردارراس آلسبروک
تدوین‌گرویلیام کر
توزیع‌کنندهکلمبیا پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۷ اوت ۲۰۰۷ (۲۰۰۷-08-۱۷)
مدت زمان
۱۱۳ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱۷۰ میلیون دلار

خیلی بد (به انگلیسی: Superbad) فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۰۷ و به کارگردانی گرگ موتلا و تهیه‌کنندگی جاد اپتاو است. در این فیلم جونا هیل و مایکل سرا در نقش‌های ست و اوان، دو نوجوانی که در آستانه فارغ‌التحصیلی از دبیرستان هستند، بازی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند قبل از فارغ‌التحصیلی مهمانی برگزار کنند و بکارت خود را از دست بدهند اما برنامه آن‌ها سخت‌تر از حد انتظار است. نام شخصیت‌های اصلی بر اساس نام اصلی فیلم‌نامه‌نویس‌ها، ست روگن و اوان گلدبرگ انتخاب شده‌است. روگن و گلدبرگ نوشتن فیلم‌نامه را بر اساس تجربیات‌ خود در سال آخر دبیرستان و زمانی‌که ۱۳ سال داشتند، شروع کردند.

فیلم با تحسین منتقدان همراه بود و منتقدان از دیالوگ‌ها و اجرای تیم بازیگری تمجید کردند. همچنین این فیلم در گیشه با موفقیت عمل کرد و بیش از ۱۷۰ میلیون دلار فروش رفت، درحالیکه بودجه ساخت آن ۲۰ میلیون دلار بود. خیلی بد در رده ۴۸۷ از ۵۰۰ فیلم برتر تاریخ امپایر قرار دارد.

داستان[ویرایش]

ست (جونا هیل)، اوان (مایکل سرا) و فوگل (کریستوفر مینتس-پلس) سه دانش‌آموز دبیرستانی هستند که در آستانه رفتن به کالج‌های مختلف هستند. این سه نفر توسط ژول (اما استون) به یک مهمانی دعوت می‌شوند، آن‌ها قصد دارند از این فرصت استفاده کنند و رابطه دوستی با دختر‌‌ها برقرار کنند، اما برنامه آن‌ها برای مهمانی سخت‌تر از حد انتظار می‌شود و گرفتار دو مامور پلیس به نام‌های استیلر (بیل هیدر) و مایکلز (ست روگن) می‌شوند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]