حراجی جولین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نشان‌وارهٔ رسمی حراجی جولین در شهر لس‌آنجلس - ۲۰۱۸

حراجی جولین (به انگلیسی: Julien's Auctions) نام یک خانهٔ مزایده در شهر لس‌آنجلس، کالیفرنیا آمریکا است. این خانهٔ حراج، به فروش آثار و دارایی‌های شخصی افراد سرشناسی همانند مایکل جکسون، الویس پریسلی و مریلین مونرو می‌پردازد. این خانهٔ مزایده، صدها نفر بازدیدکننده دارد و بسیاری از درآمدهای خود را به خیریه اهدا می‌کند. سرپرست و مدیرعامل این حراجی، دارن جولین (به انگلیسی: Darren Julien) است.[۱]

آثار فروخته شده[ویرایش]

مایکل جکسون[ویرایش]

در ژوئن ۲۰۱۱ (تیر ۱۳۹۰) ژاکت قرمز رنگی که مایکل جکسون آن را در ویدئوی «تریلر»، ساخته ۱۹۸۳ به تن کرده بود به قیمت یک میلیون و هشتصد هزار دلار (تقریبأ ۲ میلیارد تومان) در این حراجی به فروش رفت.[۲] قیمتی که برای این کُت پراخت شد باعث شد که تبدیل به گران‌قیمت‌ترین جنس فروش رفته در حراجی جولین بشود. همچنین این کُت گران‌قیمت‌ترین شیء در میان آثار حراج شدهٔ مایکل جکسون تا به امروز می‌باشد.[۳][۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Julien's Auctions». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱.
  2. پرپتو، ماتهو (۲۷ ژوئن ۲۰۱۱). "کت تریلر مایکل جکسون ۱٫۸ میلیون دلار فروخته شد" (به انگلیسی). رولینگ استون. Archived from the original on 29 June 2011. Retrieved 28 June 2011.
  3. "کت تریلر مایکل جکسون ۱٫۸ میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت" (به انگلیسی). بی‌بی‌سی. ۲۷ ژوئن ۲۰۱۱. Retrieved 28 June 2011.
  4. آذری، الناز (۷ تیر ۱۳۹۰). «کت تریلر مایکل جکسون ۱٫۸ میلیون دلار فروخته شد». سایت رسمی هوادارن مایکل جکسون درایران. دریافت‌شده در ۷ تیر ۱۳۹۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]