حامد کلاهداری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حامد کلاهداری
زادهٔ۱۳ خرداد ۱۳۶۱ ‏(۴۱ سال)
ملیتایرانی
پیشهبازیگر، کارگردان
سال‌های فعالیت۱۳۷۳ – تا کنون
جایزه(ها)پروانه زرین بهترین بازیگر بخش بین‌الملل جشنواره کودک و نوجوان (تعطیلات تابستانی (۱۳۷۴))

حامد کلاهداری (زاده۱۳ خرداد ۱۳۶۱) بازیگر و کارگردان اهل ایران است. او فعالیت سینما را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد.

او در سال ۱۳۸۷ نخستین فیلم سینمایی خود، شکلات داغ را ساخت که در سینماهای ایران اکران گشت و یکی از پر ستاره ترین فیلمهای آن سال بود، که یک سال بعد در قالب سی دی به بازار آمد. در سال ۱۳۸۹ نیز فیلم سینمایی دیگری تحت عنوان پایان‌نامه را ساخت که در آن حوادث انتخابات سال ۸۸ را به نمایش گذاشت. و بعد از آن فیلم سینمایی شاباش را ساخت و اکران کرد. کلاهداری برای شبکه نمایش خانگی چند فیلم کمدی ساخت که پر فروش و موفق بود. همچنین تله فیلم نجوا را برای تلویزیون کارگردانی کرد.

فیلمشناسی[ویرایش]

بازیگر[ویرایش]

سریال[ویرایش]

فیلم[ویرایش]

تله فیلم[ویرایش]

  • کابوس (۱۳۸۷)
  • روزگار سپری شده (۱۳۸۲)

تله تئاتر[ویرایش]

نویسنده[ویرایش]

کارگردان[ویرایش]

تهیه‌کننده[ویرایش]

حاشیه‌ها[ویرایش]

در سال ۱۳۹۲ و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی، او در چرخشی آشکار از مواضع قبلی خود به انتقاد از مدیریت سینما در دولت دهم پرداخت.[۲][۳] هانیه توسلی در بیانیه‌ای این تغییر موضع را نشانه فرصت طلبی وی دانست.[۴][۵] هم چنین توسلی در برنامه ای در مقابل امیر جعفری عنوان داشت بخاطر رد پیشنهاد بازی در پایان نامه مورد فحاشی کارگردان این فیلم قرار گرفته است ، هم چنین رضا درمیشیان هم از تغییر مواضع او انتقاد کرد و گفت مگر ما سیاه‌تر و کثیف‌تر از فیلم پایان‌نامه داریم؟[۶] او در مصاحبه با سایت سوره سینما عنوان کرد برخی از سکانس‌های «پایان‌نامه» به من تحمیل شد و ناخواسته وارد جریان سیاسی شدم.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. http://irna.ir/fa/News/282482/فرهنگی/تصویربرداریی_فیلم_ویدئویی_فرار_از_کمپ_به_پایان_رسید[پیوند مرده]
  2. خبرگزاری فارس (۳ تیر ۱۳۹۲). «کلاهداری: وزیر ارشاد از نخبگان فرهنگ و سینما بهره ببرد». خبرگزاری فارس. دریافت‌شده در ۳ تیر ۱۳۹۲.
  3. تابناک (۳ تیر ۱۳۹۲). «نان به نرخ روز خوردید ای دریغ!». تابناک. دریافت‌شده در ۳ تیر ۱۳۹۲.
  4. «انتقاد هانیه توسلی از کارگردان پایان‌نامه: چرخش شما بعد از انتخابات فرصت‌طلبی است». سایت کلمه. ۲۹ خرداد ۱۳۹۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۹ خرداد ۱۳۹۲.
  5. خبرآنلاین (۳ تیر ۱۳۹۲). «انتقاد هانیه توسلی از کارگردان «پایان‌نامه» / چرخش شما بعد از انتخابات پرشور نامی جز فرصت‌طلبی ندارد». خبرآنلاین. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۳ تیر ۱۳۹۲.
  6. سینما ایران (۳ تیر ۱۳۹۲). «رضادرمیشیان:مگر ما سیاه‌تر و کثیف‌تر از فیلم «پایان‌نامه» داریم؟». سینما ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ اوت ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۳ تیر ۱۳۹۲.
  7. سوره سینما = (۵ مهر ۱۳۹۳). «ناخواسته وارد جریان سیاسی شدم». سوره سینما. دریافت‌شده در ۵ مهر ۱۳۹۳.