بی‌باک (آلبوم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بی‌باک
آلبوم استودیویی از
انتشار۱۱ نوامبر ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-11-۱۱)
ضبط۲۰۰۷–۲۰۰۸
ژانرکانتری پاپ
مدت۵۳:۴۱
ناشربیگ مشین
تهیه‌کننده
گاه‌نگاری تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت
(۲۰۰۶)
بی‌باک
(۲۰۰۸)
حالا صحبت کن
(۲۰۱۰)
تک‌آهنگ‌های بی‌باک
  1. «داستان عشق»
    تاریخ انتشار: ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸
  2. «اسب سفید (آهنگ تیلور سوئیفت)»
    تاریخ انتشار: ۷ سپتامبر ۲۰۰۸
  3. «تو مال منی»
    تاریخ انتشار: ۱۹ آوریل ۲۰۰۹
  4. «پانزده»
    تاریخ انتشار: ۳۰ اوت ۲۰۰۹
  5. «بی‌باک»
    تاریخ انتشار: ۳ ژانویه ۲۰۱۰

بی‌باک (به انگلیسی: Fearless) دومین آلبوم استودیویی تیلور سوئیفت، خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی است. این آلبوم پر جایزه‌ترین آلبوم کانتری در کل تاریخ موسیقی کانتری است. این آلبوم چهار جایزه گرمی که از جمله آن بهترین آلبوم سال بود را دریافت کرد و تیلور سوییفت به جوان‌ترین هنرمند برای بهترین آلبوم سال تبدیل کرد. تیلور آن موقع ۲۰ ساله بود. این آلبوم ۸ میلیون فروش داشت که این آلبوم را به پر فروش‌ترین آلبوم سال۲۰۰۸ تبدیل کرد. همچنین تک‌آهنگ «داستان عشق» موفقیتی جهانی را به دنبال داشت و به دومین تک‌آهنگ برتر جهان در تاریخ کانتری تبدیل شد. این تک‌آهنگ بیش از ۸ میلیون فروش داشته‌است. همچنین موزیک ویدئو تک‌آهنگ دیگری از این آلبوم یعنی «تو به من تعلق داری» برنده جایزه‌ام تی شد که تیلور سوییفت را به اولین خواننده سبک کانتری تبدیل کرد که این جایزه را برنده می‌شود و نتیج تلاش خود را در چندین سال دید.

این آلبوم به‌طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، که از توانایی ترانه‌سرایی سوئیفت و در نتیجه ترانه‌های دوست داشتنی با رادیو قدردانی کردند. جایزه‌ترین آلبوم در تاریخ موسیقی کشور، بی‌باک آلبوم سال را در جوایز گرمی، جوایز انجمن موسیقی آمریکا و جوایز موسیقی آکادمی کشور دریافت کرد. گرمی برای آلبوم سال باعث شد سوئیفت، پس از ۲۰ سال جوانترین هنرمند برنده این جایزه باشد. در ایالات متحده آمریکا، بی‌باک ۱۱ هفته را در شماره یک در بیلبورد ۲۰۰ گذراند و پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۰۹ بود، در این زمان تیلور سویفت - جوانترین هنرمند پرفروش‌ترین آلبوم یک سال میلادی. این آلبوم گواهی الماس را دریافت و ۷٫۱۸ میلیون نسخه فروخته‌است. بی‌باک همچنین در کانادا و نیوزلند به شماره یک رسیده و بیش از ۱۲ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده‌است. این آلبوم پنج تک آهنگ منتشر کرد. «داستان عشق» و «تو به من تعلق داری» در جدول رکورد جهانی در رده‌های بالاتر قرار گرفتند و به رتبه‌های موفقی رسیدند. سایر تک آهنگ‌ها «اسب سفید»، «پانزده» و «بی‌باک» هم که در فهرست بیلبورد داغ ۱۰۰ آمریکا در جمع ۴۰ نفر برتر قرار گرفتند. برای تبلیغ این آلبوم، سوئیفت تور جهانی بی‌باک را برگزار کرد که از آوریل ۲۰۰۹ تا ژوئن ۲۰۱۰ اجرا شد.

فهرست ترانه‌ها[ویرایش]

شمارهناممدت
۱.«بی‌باک»۳:۵۰
۲.«پانزده»۴:۲۰
۳.«داستان عشق»۴:۵۳
۴.«هی استفان»۴:۰۰
۵.«اسب سفید»۶:۴۳
۶.«تو مال منی»۳:۵۷
۷.«نفس بکش»۴:۲۵
۸.«به من بگو چرا»۴:۵۰
۹.«تو متأسف نیستی»۵:۵۲
۱۰.«من عاشقت بودم»۳:۳۷
۱۱.«تا ابد و همیشه»۵:۰۲
۱۲.«بهترین روز»۴:۰۲
۱۳.«تغییر»۶:۰۷

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Fearless (Taylor Swift album)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰.