بیمه معلم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بیمه معلم یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی در ایران است. بیمه معلم با عنوان اولیه “شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری” در بیستم دی ماه سال ۱۳۷۳ با مشارکت نظام بانکی و به منظور کاهش اثرات منفی ریسک‌های سیاسی و تجاری و همچنین توسعه فعالیت‌های صادراتی و ارائه پوشش‌هاي بیمه‌ای لازم در مقابل ريسك‌هاي موجود، تأسیس گردید. در قدم نخست، این شرکت، فعالیت خود را در زمینه بیمه‌های اعتباری آغاز نمود و سپس به تدریج، دامنه فعالیت‌های خود را در سایر رشته‌های بیمه توسعه داد. پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت در سال ۱۳۸۶، بر اساس تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام، نام شرکت به «بیمه معلم» تغییر یافت. هم اکنون شرکت بیمه معلم با مشارکت سهامداران عمده خود شامل شرکتهای «ساختمانی معلم»، «بازرسی مهندسی و صنعتی ایران»، «سرمایه‌گذاری کشتیرانی»، «سرمایه‌گذاری فرهنگیان»، «بانک سرمایه»، «کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش» و «شرکت سرمایه گذاری راستین نوین کیش»، در کلیه رشته‌‌های بیمه زندگی و غیر زندگی فعالیت می‌نماید و دامنه فعالیت آن در سراسر کشور گسترده است.

موضوع فعالیت[ویرایش]

این شرکت توانست به تدریج دامنه فعالیتهای خود را توسعه داده و موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کلیه رشته‌های بیمه زندگی، بیمه اموال، بیمه مسئولیت و بیمه اتکائی گردد.

اعضای هیئت مدیره[ویرایش]

۱- دکتر سعید صحت  ( رئیس هیئت مدیره )

۲-     سعید جبلی  ( نائب رئیس هیئت مدیره )

۳-     مفید امینی ( مدیرعامل و عضو هیئت مدیره )

۳-     داود الماسی ( عضو هیئت مدیره )

۳-     هادی گنج حانلو ( عضو هیئت مدیره )

سهامداران[ویرایش]

آخرین سرمایه شرکت بیمه معلم ( سهامی عام ) مبلغ ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال ، متشکل از ۱٫۵۰۰ میلیون برگ سهم عادی با نام ۱۰۰۰ ریالی می‌باشد.

جدول زیر بیانگر ترکیب سهامداران شرکت است . ( تاریخ بروزرسانی آبان ماه ۱۳۹۹ )

ردیف نام سهامدار درصد سهم
۱ شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی ج .ا.ا ۲۰٪
۲ بانک سرمایه ۲۰٪
۳ شرکت ساختمانی معلم ۱۴٫۶۶٪
۴ شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان ۱۲٫۵۱٪
۵ شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران ۱۰٫۲۱٪
۶ شرکت سرمایه گذاری راستین نوین کیش ۷٫۶۹٪
۷ شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش ۷٫۳۶٪
۸ سایر سهامداران ۷٫۵۳٪

منابع[ویرایش]

سایت بیمه معلم به نشانی : www.mic.co.ir بایگانی‌شده در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ توسط Wayback Machine

پیوند به بیرون[ویرایش]