بیمارستان طالقانی (آبادان)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بیمارستان طالقانی آبادان
جغرافیا
موقعیتپرچم ایران ایران، آبادان
سازمان
گونهدرمانی
دانشگاه وابستهدانشگاه علوم پزشکی آبادان
خدمات
شمار تخت‌ها۲۲۰
گشایش۱۳۵۳ شمسی

بیمارستان طالقانی یا (بیمارستان آرین سابق) واقع در استان خوزستان، شهرستان آبادان بیمارستانی است آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان [با ۲۲۰ تخت ثابت که در سال ۱۳۵۳ شمسی تأسیس گردید. در سال ۱۳۷۳ بعلت خرابی‌های ناشی از جنگ این بیمارستان به صورت کلی بازسازی شد.[۱][۲][۳][۴]

هم اکنون این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، ICU، CCU، جراحی عمومی، جراحی زنان، کودکان و نوزادان، زایشگاه، داخلی، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی تی اسکن دندان پزشکی می‌باشد.[۵]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «راهنمای بیمارستان‌های خوزستان». معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ مارس ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۳۹۱/۱۲/۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  2. «آمار بیمارستان‌های کشور». دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ آوریل ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۳۹۱/۱۱/۶. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  3. «بیمارستان‌ها (خوزستان)». سایت تبیان. ۲۸ اسفند ۱۳۸۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ آوریل ۲۰۱۳.
  4. «لیست بیمارستان‌ها». ایران درمان-مرجع اطلاعات پزشکان و مراکز درمانی. بایگانی‌شده از اصلی در 16 آوریل 2013. دریافت‌شده در ۱۳۹۱/۱۲/۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  5. «تاریخچه بیمارستان آیت الله طالقانی». دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان. بایگانی‌شده از اصلی در 11 ژانویه 2014. دریافت‌شده در ۱۳۹۱/۱۲/۱۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]