بک‌آپ اگزک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بک‌آپ اگزک
نویسنده(های)
اصلی
Maynard Electronics
توسعه‌دهنده(ها)Veritas Technologies LLC
انتشار ابتدایی1980s
انتشار پایدار
15 Feature Pack (FP) 4
April 18, 2016
نوشته‌شده باC, C++, C#, .Net, Python
سیستم‌عاملویندوز سرور ۲۰۱۲، ویندوز سرور ۲۰۱۲، Windows 2008 R2، ویندوز سرور ۲۰۰۸، ویندوز سرور ۲۰۰۳، ویندوز ۱۰، ویندوز ۸٫۱، ویندوز ۷، ردهت انترپرایز لینوکس، سوزه لینوکس انترپرایز سرور
بن‌سازه رایانشویندوز سرور، لینوکس، مک اواس، VMware vSphere، Microsoft Hyper-V
حجم1.9 GB
در دسترس بهEnglish, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Simplified Chinese, Spanish, Traditional Chinese
پروانهProprietary commercial software
وبگاه

بک‌آپ اگزک symantec backup exec نام یکی از محصولات شرکت symantec هست که کاربرد فراوانی برای مدیران شبکه دارد. از قابلیت‌های مهم این بستهٔ نرم‌افزاری می‌توان به بازیابی در هر جا (recovery anywhere) اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توان داده‌های موجود در یک رایانه از جمله سیستم‌عامل را به رایانه‌ای با مشخصه‌های سخت‌افزاری متفاوت انتقال داد.

پیش از این انجام این کار بسیار سخت بود زیرا هنگامی که پشتیبان گرفته شده را به رایانهٔ مقصد انتقال می‌دادند به هنگام راه اندازی رایانهٔ مقصد یک پیام خطا دریافت می‌کردند معروف به bluescreen.

دلیلش این بود که باید HAL هر دو رایانهٔ مبدا و مقصد با هم برابر باشند که اگر این چنین نباشد این پیام صفحه آبی را دریافت می‌کردند.

نرم‌افزار Symantec backup exec این قابلیت را دارد که HAL موجود در پشتیبان را تغییر دهد. یکی از مهم‌ترین نکات کار با این برنامه این هست که این برنامه مانند sysprep هیچ گاه SID را تغییر نمی‌دهد. همچنین این نرم‌افزار به هیچ عنوان قوانین تکثیر را نمی‌شکند و پس از برگرداندن پشتیبان به رایانهٔ مقصد سیستم‌عامل باید یک بار دیگر تایید شود (active شود)

تغییر مالکیت[ویرایش]

بک آپ اگزک برای کارشناسان فناوری اطلاعات قدیمی ، نرم‌افزاری آشنا متعلق به شرکتی معروف به نام Vertias Software بود. در سال 2005 شرکت امنیتی سیمانتک آنرا به مبلغ 13.5 میلیون دلار خریداری کرد اما در سال 2015 اعلام کرد شرکت جدیدی با نام Veritas Technologies corporation تأسیس کرده و مالکیت آنرا در اختیار گرفته و توسعه و پشتیبانی نرم‌افزار بک آپ اگزک را به این مجموعه محول کرده است.

منابع[ویرایش]