برگزار کورل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
برگزار کورل
پوستری از بازیگر برگزار کورل
نام هنگام تولدبرگزار گوکچه کورل
زادهٔ۲۷ اوت ۱۹۸۲ ‏(۴۱ سال)
استانبول،ترکیه
ملیتترک
همسر(ها)خالد ارگنچ (۲۰۰۹- تاکنون)
فرزندانعلی، خان، لیلا
والدینتونجا کورل،هولیا دارجان

برگزار گوکچه کورل ارگنچ (به انگلیسی: Bergüzar Korel) مدل و بازیگر ترک متولد ۲۷ اگوست ۱۹۸۲ است.وی با بازی در سریال کارادایی در کنار بازیگران مشهوری همچون کنان ایمیرزالی به اوج شهرت رسید .او همسر هالیت ارگنچ باریگر مشهور ترک است...

زندگی‌نامه[ویرایش]

برگزار کورل دوران کودکی خود را در اولوس، منطقه‌ای نزدیک بشیکتاش، استانبول گذرانده است. او در رشته تئاتر در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان تحصیل کرده است. کورل با فیلم سینمایی آشیانه گرگ‌ها: عراق فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۶ با بازی در فیلم هزار و یک شب مطرح شد، فیلمی که نه تنها در ترکیه بلکه در کشورهای عربی و اروپای شرقی نیز طرفداران زیادی دارد. او همچنین در یک قسمت از فیلم حریم سلطان به عنوان بازیگر مهمان به ایفای نقش پرداخت. از سال ۲۰۱۲ تا ژوئن ۲۰۱۵ در سریال کارادایی در نقش فریده شاد اوغلو بازی کرد. برای بازی در این سریال جوایز متعددی کسب کرد و شهرت و محبوبیتش چند برابر شد.

زندگی شخصی[ویرایش]

پدر و مادرش، تانجو کورل و هولیا دارجان هر دو بازیگر بودند. او همچنین یک خواهر بزرگ‌تر دارد که سال‌های زیادیست در آمریکا زندگی می‌کند. در سال ۲۰۰۹ او با بازیگر نقش مقابلش خالد ارگنچ در سریال هزار و یک شب ازدواج کرد.

منابع[ویرایش]

ویکی‌پدیای انگلیسی.[۱]

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Bergüzar_Korel