باکت‌هد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باکِت‌هِد
باکت‌هد در حال اجرا با یک گیتار گیبسون (۲۰۰۴)
باکت‌هد در حال اجرا با یک گیتار گیبسون (۲۰۰۴)
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدبریان پاتریک کارول
(به انگلیسی: Brian Patrick Carroll)
زاده۱۹۶۹ (۵۵ ساله) در ایالات متحده
ژانرهوی متال، راک، فیوژن جز، موسیقی الکترونیک
ساز(ها)گیتار الکتریک، باس، درامز، پیانو، بانجو، ماندولین، ارگ
سال‌های فعالیت۱۹۸۸ تاکنون
ناشر(ان)تی‌دی‌آراس
همکاری‌های مرتبطکلنل کلی‌پولز باکت او برنی برینز، گانز ان روزز، پرکسیز، دل کریپس
سازهای اصلی
گیبسون لس‌پال
جکسن Y2KV
وبگاه

برایان پاتریک کارول (به انگلیسی: Brian Patrick Carroll) که بیشتر با نام باکِت‌هِد (Buckethead) شناخته می‌شود نوازنده و ترانه‌سرای آمریکایی است. او علاوه بر کارهای تکی خودش با هنرمندان و گروه‌های موسیقی مختلف همکاری کرده‌است. باکت‌هد در نوازندگی با سازهای مختلف مهارت دارد و فعالیت موسیقی او گسترهٔ وسیعی از سبک‌ها-ترش متال تا جَز- را دربرمی‌گیرد.

او در زمان اجرا یک سطل کی‌اف‌سی روی سرش می‌گذارد که بر روی آن در کنار لوگوی کی‌اف‌سی و روی یک نوار نارنجی رنگ، عبارت «تشییع جنازه» با برچسب سیاه رنگ درج شده‌است و از یک ماسک سفید رنگ-شبیه ماسک بازیگران تئاتر- برای پوشاندن چهره‌اش استفاده می‌کند.[۱] نحوهٔ عجیب حضور باکت‌هد بر روی صحنه، در واقع اعتراضی است به قتل عام میلیون‌ها مرغ که برای تأمین مصرف رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی، روزانه در سراسر دنیا کشته می‌شوند.[۲]

باکِت‌هِد همچنین از نمایش نانچکو و رقص آدم آهنی مانند، در اجراهای زنده بهره می‌گیرد.[۳]

جدا از مسئلهٔ اجراهای نمایشی، باکت‌هد عمده شهرت‌اش را به عنوان یک نوازندهٔ چیره‌دست گیتار الکتریک به‌دست آورده است.[۴] او در نظرسنجی نشریهٔ GuitarOne تحت عنوان «۲۰ درندهٔ برتر گیتار در همهٔ زمان‌ها»، رتبهٔ ششم را به خود اختصاص داد.[۵] نام باکت‌هد همچنین در لیست پنجاه نفرهٔ نشریهٔ دنیای گیتار با عنوان «سریع‌ترین نوازندگان گیتار الکتریک همهٔ دوران» به چشم می‌خورد.[۶]

پانویس[ویرایش]

  1. «دربارهٔ باکِت‌هِد در وب‌گاه spinner.com». بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  2. پائین‌تر از سطل، پشت ماسک در وب‌گاه ام‌تی‌وی
  3. «نگاهی دقیق‌تر به باکِت‌هِد در وب‌گاه theechotimes.com». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ فوریه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۳۰ مارس ۲۰۰۹.
  4. بیوگرافی باکِت‌هِد در وب‌گاه Allmusic
  5. «برترین درندگان گیتار در همهٔ دوران». بایگانی‌شده از اصلی در ۹ مارس ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۳۰ مارس ۲۰۰۹.
  6. «پنجاه گیتاریست سرعتی همهٔ زمان‌ها در نشریهٔ «Guitar World»». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۳۰ مارس ۲۰۰۹.

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Buckethead». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۳۱ مارس ۲۰۰۹.