باغ‌فیض

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باغ فیض
موقعیت:غرب تهران
کشور ایران
استان تهران
شهر تهران
رتبه توسعه یافتگی در منطقه ۵
منطقه پستی ۱۴
پیش‌شماره محلی تلفن ۴۴

باغ‌فیض محله‌ای است در‌غرب تهران که از جنوب به بزرگراه شهید حکیم از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه ستاری و از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی محدود می‌شود. و تا سال ۷۰ جزو شمیرانات بوده.حمیده خاتون و سید جعفر امامزاده‌های حمیده خاتون و جعفر که فرزندان بدون واسطه امام موسی کاظم هستند، که تا چندین ماه پیش این امامزاده بنام نتيجه امام کاظم شناخته میشد، که در این محله قرار دارد؛ بعد از بازسازي سرداب حرم کتيبه در دیوار قدیمی حرم پیدا گردید که شجره‌نامه این دو جواهر را نشان میدهد. در پایان هر هفته گردشگران زیادی را از نقاط مختلف شهر به خود جذب می‌کند.

قدمت روستای باغ فیض با توجه به درخت توت که در حرم مطهر باغ فیض واقع شده‌است و اهالی قدیم باغ فیض آن را به نام درخت ابوالفضل می‌شناسند بالغ بر ١٢۵٠ سال تخمین زده می‌شود. قبل از انقلاب اسلامی درایران روستای باغ فیض حدود ۲۷۰ خانوار جمعیت داشت و اکنون جزو یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران محسوب می‌شود.

مجتمع خرید تیراژه که به سرزمین عجایب نیز مشهور است در این محله قرار گرفته‌است. ۶ برج مجتمع مسکونی شهاب پرواز واقع در خیابان باهنر صحنه‌ای زیبا در منطقه ایجاد کرده‌است. دیگر برج‌های زیبا و بلند این محله (برج آرمان) هست که از فاصله‌های دور و همچنین از بزرگراه همت نمای زیبایی دارند.

مجتمع تجاری کوروش در این محله قرار دارد. پارک کاج یکی از بزرگترین پارک‌های باغ فیض است.

منابع[ویرایش]