باشگاه صبا باتری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
صبا باتری
نام کاملباشگاه فرهنگی ورزشی صبا باتری
تاریخ بنیان‌گذاری۱۳۸۱
تاریخ انحلال۱۳۸۷

باشگاه فرهنگی ورزشی صبا باتری یک باشگاه ورزشی تحت پشتیبانی مالی شرکت باتری‌سازی نیرو وابسته به وزارت دفاع ایران در تهران بود. این باشگاه در سال ۱۳۸۱ با خرید امتیاز باشگاه صنام شکل گرفت. صبا باتری در آغاز در ۵ رشته ورزشی فعال بود اما پس از مدتی بر روی فوتبال و بسکتبال تمرکز کرد.[۱] در سال ۱۳۸۷، تیم فوتبال باشگاه به شهر قم منتقل شد[۲] و تحت پوشش استانداری قم قرارگرفت.[نیازمند منبع] علی‌رغم موفقیت‌ها، باشگاه علاقه‌ای به نگهداشتن تیم بسکتبال خود نشان نداد[۳] و تیم با تغییر نام به صبامهر به شهر قزوین انتقال یافت[۴] و تحت پوشش شرکت صبامهر قرار گرفت.[۵]

مدیریت این باشگاه بر عهده صبا آریافر بود.[۶]

تیم فوتبال صبا باتری تهران در دوران حیات خود موفق به قهرمانی در جام حذفی ۸۴–۱۳۸۳ و سوپر جام ۱۳۸۴ و نایب قهرمانی در جام حذفی ۸۶–۱۳۸۵ نیز شد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. آشنایی با باشگاه صبا باتری (1381-)
  2. «Fars News Agency : امتیاز باشگاه صباباتری به استان قم جابه‌جا شد». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۰.
  3. یک جام متفاوت در امان
  4. «ISNA - 04-03-2009 - 88/1/14 - سرویس: / قهرمانی - همگانی / شماره خبر: 1310384». بایگانی‌شده از اصلی در ۵ مارس ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۰.
  5. روزنامه جام جم88/2/17: بیشتر، بسکتبال بهتر
  6. «صبا باتری تهران»، ایرفو، بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ فوریه ۲۰۰۹، دریافت‌شده در ۲۲ مارس ۲۰۰۹ بازیابی‌شده در ۲۲ مارس ۲۰۰۹.

پیوند به بیرون[ویرایش]