اینویاشا (شخصیت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اینویاشا
InuYasha
شخصیت اینویاشا
نخستین حضورقسمت اول مانگا
قسمت اول انیمه
پدیدآوررومیکو تاکاهاشی
اطلاعاتِ درون‌داستانی
جنسیتمذکر
همسرکاگومه
خویشاوندانایزایو (مادر)
سشومارو (برادر ناتنی)
ملیت ژاپن
صداپیشهژاپنی
کاپه یاماگوچی
انگلیسی
ریچارد لن‌ککس

اینویاشا (به انگلیسی: InuYasha) نام شخصیت اصلی در سری انیمه و مانگای ژاپنی اینویاشا است که توسط رومیکو تاکاهاشی نوشته و طراحی شده‌است.

معرفی و پیشینه[ویرایش]

اینویاشا یک اهریمن دورگه (Half Blood Demon) است که پدرش یک اهریمن سگ و مادرش انسان بوده‌است. اینویاشا در صدد بدست آوردن جواهر مقدس (Sacred Jewel) برای تبدیل شدن به یک اهریمن کامل بود که در این میان با کاهن زنی به نام کیکیو آشنا می‌شود و به او دل می‌بندد اما به خاطر حقهٔ ناروکو (نیمه اهریمن و ضد قهرمان داستان) آن دو به هم خیانت می‌کنند و اینو یاشا به وسیله تیر جادویی کیکیو به درختی دوخته شده و به خواب ابدی فرومی‌رود.

پنجاه سال بعد این تیر به وسیله کاگومه از بدن او جدا می‌شود و دوباره آزاد می‌گردد و به همراه کاگومه، شپیو، میراکو و سانگا به دنبال یافتن تکه‌های پراکنده شده جواهر مقدس و همچنین نابود کردن نوراکو سفرشان را آغاز می‌کنند.

شخصیت‌ها[ویرایش]

  • سشومارو: برادر فوق قدرتمند وآرام اینویاشاست که برخلاف اینویاشا یک اهریمن کامل است و به خاطر عشق ورزیدن پدرش به یک انسان، از پدرش، برادر و نامادریش متنفر است. ساشامورو به‌طور کلی از انسان‌ها نفرت دارد اما به دلیلی نامشخص که شاید نشأت گرفته از ضمیر ناخود آگاه و احساسات درونی اوست همواره از دختر خردسالی به نام رین(Ren)نگه داری می‌کند و او را دو بار به زندگی بازمی‌گرداند.
  • کیکییو: عشق اول اینویاشا که به خاطر حقهٔ نوراکو کشته می‌شود اما باز به وسیلهٔ ساحره‌ای به زندگی بازگردانیده می‌شود، اما باز بدست نوراکو کشته می‌شود. می‌توان گفت اینویاشا در تمام این مدت عشقش را به کیکیو حفظ کرده بود.
  • کاگومه: دختری پانزده ساله که از زمان حاضر از طریق چاه مقدس خانه‌اش به پانصد سال قبل (زمان فؤدالها) بازمی‌گردد و اینویاشا را از خواب بیدار می‌کند. او با خارج کردن تیر از بدن او موجب این امر می‌شود. تنها کاگومه و اینویاشا توانایی گذر از این چاه را دارند. کاگومه نیز مانند کیکیو توانایی پرتاب تیر جادویی را دارد و از قدرت روحی بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این او می‌تواند وجود تکه‌های جواهر مقدس را حس کند. به مرور زمان کاگومه به اینویاشا علاقه‌مند می‌شود وهمیشه به علاقه بین اینویاشا و کیکیو حسودی می‌کند. اینویاشا هم تحت تأثر از زمان و همراهی، به او علاقه‌مند می‌شود. کاگومه از لحاظ ظاهری، کپی برابر اصل کیکیو است.
  • نوراکو: ضد قهرمان داستان که از ترکیب هزاران اهریمن با بدن انسانی به نام اینوگامی به وجود آمده. اینوگامی دزدی بود که پس از سوختگی شدید تحت مداوای کیکیو قرار می‌گیرد و به او علاقه‌مند می‌شود. قلب او احساستش را نسبت به کیکیو حتی پس از تبدیل شدن به نوراکو حفظ می‌کند.

قدرت‌های اینویاشا[ویرایش]

اینویاشا مانند سگ‌ها دارای شامه تیزی بوده و سرعت بالایی دارد.

  • تیغ خون (Blade of blood): اینویاشا قطره‌های خونش را وقتی پرتاب می‌کند، به صورت تیغ‌هایی برنده در می‌آیند.
  • رودخانه‌ای از آهن، رباینده روح ها(Iron river,soul stealer): قدرتی برخاسته از خشم اوست که از پنجه‌های اینویاشا کسب قدرت می‌کند.

تتسایگا و قدرتهایش[ویرایش]

تتسایگا به دستور پدر اینویاشا و به دست توتوسای شمشیر ساز افسانه‌ای و از دندان نیش پدر اینویاشا ساخته شده و میراث اینویاشاست.

این شمشیر می‌تواند هزاران اهریمن را در یک حمله نابود سازد.

تتسایگا در یک نبرد می‌شکند ولی توتوسای با استفاده از دندان خود اینویاشا آن را مرمت می‌کند.

تتسایگا برادری نیز به نام تنسیگا دارد که میراث سشومارو برادر اینویاشاست که بر خلاف خواست سشومارو تنها کاربردش زنده ساختن انسان‌هاست و با یک ضرب میت‌واند جان صدها انسان را نجات دهد.

رین بوسییلهٔ همین شمشیر زنده می‌گردد.

این دو شمشیر هدف دیگری نیز برای ساخته شدن دارند و آن رام کردن اهریمن داخل این دو برادر است.

پنجه باد(Wind scar)[ویرایش]

زبانه‌ای از انرژی است که از تداخل ابرقدرت اهریمن‌های داخل مبارزه ایجاد می‌شود تغذیه می‌گردد. اینویاشا با قوی تر شدنش می‌تواند ای فن را به سادگی اجرا کند.

موج معکوس (Backlash wave)[ویرایش]

قویترین فن تتسایگاست و برای اجرای آن حریف اینویاشا باید حالهٔ اهریمنی قوی ایجاد کند. این فن تقریباً هر چیز و شخصی را به زانو درمی‌آورد.

تتسایگای قرمز (Red Tetsusaiga)[ویرایش]

بعد از شکستن گوی محافظ خفاشهای اهریمنی که از اقامتگاه آن‌ها با محافظ جادوییش محافظت می‌کرد و حاوی خون اجداد محافظ او بود، تتسایگا آن خون را جذب می‌کند و بعد از تبدیل شدن به رنگ قرمز می‌تواند هر محافظ جادویی را از بین ببرد.