اینتل‌ست

مختصات: ۳۸°۵۶′۳۰″ شمالی ۷۷°۰۳′۴۹″ غربی / ۳۸٫۹۴۱۶۷°شمالی ۷۷٫۰۶۳۶۱°غربی / 38.94167; -77.06361
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از اینتلست)
اینتل‌ست.
نوعماهواره مخابراتی
نماد سهام شرکتبورس نیویورکI
شاخص راسل ۲۰۰۰
ISINLU0914713705 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتماهواره مخابراتی
بنا نهاده۱۹۶۴
دفتر مرکزیتایسونز کرنر، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
افراد کلیدیDavid McGlade, Michael McDonell
وبگاه

اینتل‌ست (به انگلیسی: Intelsat) بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات مخابره ماهواره‌ای تجاری در جهان است. در ابتدا به عنوان سازمان ارتباطات ماهواره‌ای بین‌المللی (International Telecommunications Satellite Organization) در ۲۰ اوت ۱۹۶۴، با شرکت ۱۱ کشور و تحت مالکیت و مدیریت communications satellites آغاز به کار کرد.

تا سال ۲۰۰۷ اینتل‌ست مالک و راه انداز ۵۱ ماهواره مخابراتی بود.

اینتل‌ست ۹۰۲[ویرایش]

اینتل‌ست ۹۰۲ یکی از ماهواره‌های شرکت اینتل‌ست است که در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۰۱ به فضا پرتاب شد و در موقعیت ۶۲ درجه شرقی قرار دارد. در حال حاضر شبکه‌های رادیو تلویزیونی ایران بر روی این ماهواره در حال پخش است. در تاریخ ۶ اوت ۲۰۱۹ ماهواره اینتل ست ۳۹ به فضا پرتاب و در اکتبر ۲۰۱۹ جایگزین این ماهواره شد.

اینتل‌ست ۳۹[ویرایش]

اینتل‌ست ۳۹ یکی از ماهواره‌های شرکت اینتل‌ست است که در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۹ به فضا پرتاب شد و در اکتبر ۲۰۱۹ جایگزین ماهواره اینتل‌ست ۹۰۲ در موقعیت ۶۲ درجه شرقی شد. در حال حاضر شبکه‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر روی این ماهواره در حال پخش است و صدا و سیما برای توزیع شبکه هایش در سطح کشور با استفاده از این ماهواره برنامه ها را به فرستنده های زمینی می‌فرستد همچنین برای پخش مسابقات ورزشی زنده از این ماهواره استفاده میشود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]