ایریدیوم کامیونیکیشنز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایریدیوم کامیونیکیشنز
نوعارتباطات ماهواره‌ای
بنا نهاده۲۰۰۱
دفتر مرکزیایالات متحده آمریکا مک‌لین، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
محدودهٔ فعالیتجهانی
مدیر عامل اجراییمتیو جی. دیش
محصولاتتجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای
خدماتخدمات صدا و تصویر ماهواره‌ای
وبگاه

ایریدیوم کامیونیکیشنز (به انگلیسی: Iridium Communications) شرکت ارتباطات ماهواره‌ای آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات صدا و تصویر ماهواره‌ای و ساخت تجهیزات مخابراتی ماهواره‌ای فعالیت می‌نماید.

شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز در سال ۲۰۰۱ با پشتیبانی و تأمین مالی شرکت موتورولا[۱] راه‌اندازی شد[۲] و در حال حاضر مالک شبکه ماهواره‌های ایریدیوم است، که از ۶۶ ماهواره فعال تشکیل شده و ارائه‌کننده خدماتی چون تلفن همراه، اینترنت و خدمات تصویری می‌باشد.

نام این شرکت، از عنصر ایریدیم گرفته شده‌است، که دلیل انتخاب آن، مربوط به عدد اتمی ایریدیم یعنی ۷۷ می‌باشد، که با تعداد ماهواره‌های در مدار قرار گرفته این شرکت، مشترک است و در واقع استعاره از تعداد الکترون‌هایی که به دور هسته ایریدیم در گردش هستند، دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر مک‌لین، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

لوگوی این شرکت برگرفته از صورت فلکی خرس بزرگ یا دُبّ اکبر می‌باشد [۳]

منابع[ویرایش]

  1. Motorola Executive Helped Spur Cellphone Revolution, Oversaw Ill-fated Iridium Project, Wall Street Journal, Remembrances, June 20–21, 2009, p. A10
  2. Iridium Satellite Phones — The Amazing Worldwide Service
  3. Allen P. Adamson; Martin Sorrell (2007). Brandsimple: how the best brands keep it simple and succeed. Palgrave Macmillan. p. 101. ISBN 978-1-4039-8490-6.

پیوند به بیرون[ویرایش]