ابوذر ندیمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ایرج ندیمی)
ایرج ندیمی
thumbI
ابوذر ندیمی
نمایندهٔ دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی
نمایندهٔ دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی
نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی
قائم مقام و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۳۶
ایران
حزب سیاسیفراکسیون رهروان ولایت-اصلاح طلب
اعتدالگرا
تحصیلاتفوق لیسانس اقتصاد

ابوذر (ایرج) ندیمی[۱] (زاده ۱۹ / ۲ / ۱۳۳۶، روستای حاج سلیم محله، لاهیجان) نماینده سابق شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ایران (ادوار ششم، هفتم و نهم) و مشاور محمدباقر نوبخت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

در دورهٔ هفتم وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود. او در دوره نمایندگی به عنوان یک نماینده اصلاح‌طلب، پرتحرک و منتقد دولت شناخته می‌شد.[۲] او به خاطر عدم التزام به نظام و انقلاب در آستانه انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شد؛ اقدامی که سبب شد ندیمی در نطق پیش از دستور خود بگوید که با وجود چند برادر شهید و سابقه جانبازی چطور باید ثابت کند به نظام و انقلاب التزام دارد؟ پس از این او به جرگه اصولگرایان پیوست و پس از مجلس هفتم در دولت احمدی‌نژاد به معاونت حقوقی و امور پارلمانی وزارت صنایع رسید.

ندیمی یکی از سه عضو هیئت مدیره پروژه‌ای به نام کوثر بود که قرار بود طی آن برای نمایندگان و کارکنان ۳۶۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل دهند. در نتیجهٔ این پروژه ادعا شد از سوی هیئت مدیره تخلفاتی صورت گرفته‌است. این اقدام باعث شکایت بعضی سهام داران به سردمداری اکبر اعلمی شد. این شکایت بالاخره و بعد از کش و قوس بسیار به تبرئه هیئت مدیره و حبس و جریمه نقدی برای شاکی پرونده انجامید.[۳]

ابوذر ندیمی در مجلس نهم عضو هیئت ریسه فراکسیون رهروان ولایت و رئیس فراکسیون تعاون، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش / فرهنگ، هنر و رسانه / مدیریت شهری و روستایی و … بود. او همچنین به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجهٔ سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ کشور و ریاست فراکسیون گردشگری و صنایع دستی نیز انتخاب گردید.

هم‌اکنون وی علاوه بر سمت مشاوره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو هیئت مدیره بزرگترین هلدینگ دارویی کشور و مشاور عالی بیمه آرمان[۴] مشغول به فعالیت است.[۵]

تحصیلات[ویرایش]

ابوذر ندیمی دانش‌آموخته دانشگاه تهران می‌باشد و دارای کارشناسی ارشد در زمینه علوم اقتصاد است.

منابع[ویرایش]

  1. نام ندیمی در شناسنامه ایرج بوده ولی با نام ابوذر شناخته می‌شده‌است. او نامش را در سال ۱۳۹۳ به ابوذر تغییر داد.
  2. http://www.fardanews.com/fa/news/122231/ایرج-ندیمی-در-گذر-روزگار-از-اصلاح‌طلب-دوآتشه-تا-اصول‌گرای-دولتی
  3. «محکومیت اکبر اعلمی به یکسال حبس تعزیری و 40 میلیون ریال جزای نقدی». www.zabanegooya.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۱۲-۲۴.
  4. https://www.armanins.com/ابوذر-ندیمی-مشاور-عالی-بیمه-آرمان-در-تع/
  5. «نماینده مجلس نهم مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شد». خبرگزاری تسنیم. ۲۰۱۶-۰۷-۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۱۶-۰۷-۱۳.
  1. www.zabanegooya.ir

پیوند به بیرون[ویرایش]