اکنون مرا می‌بینی (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اکنون مرا می‌بینی
پوستر اکران سینمایی
کارگردانلویی لتریر
تهیه‌کنندهبابی کوهن
الکس کورتزمن
روبرتو ارسی
فیلمنامه‌نویساد سلیمان
بوآز یاکین
ادوارد ریکورت
داستانبوآز یاکین
ادوارد ریکورت
بازیگرانجسی آیزنبرگ
مارک روفالو
وودی هارلسون
ملانی لوران
آیلا فیشر
دیو فرانکو
مایکل کلی
کامن
مایکل کین
مورگان فریمن
لورا کایوت
موسیقیبرایان تایلر
فیلم‌بردارمیچل آموندسن
لری فانگ
تدوین‌گرروبرت لیتون
وینسنت تابیلون
شرکت
تولید
کی/او پیپر پراداکتس
توزیع‌کنندهسامیت اینترتینمنت
لاینزگیت
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۱ مه ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-05-۳۱) (ایالات متحده)
  • ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-۰۷-۳۱) (فرانسه)
مدت زمان
۱۱۵ دقیقه
کشورآمریکا
فرانسه
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۷۵ میلیون دلار
فروش گیشه۳۵۱٬۷۲۳٬۹۸۹ دلار

اکنون مرا می‌بینی (به انگلیسی: Now You See Me) فیلمی به کارگردانی لویی لتریر و بازی جسی ایزنبرگ، مارک روفالو، وودی هارلسون، ملانی لوران، ایسلا فیشر، دیو فرانکو، مایکل کلی، کامن، مایکل کین و مورگان فریمن است. این فیلم در ۳۱ می ۲۰۱۳ در آمریکا و فرانسه اکران شد.

در سال ۲۰۱۶ دنباله این فیلم با نام اکنون مرا می‌بینی ۲ ساخته شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

چهار شعبده باز خیابانی، دنیل اطلس ٫ مریت مک کینی ٫ هنلی ریوز و جک وایلدر توسط یک خیر ناشناس گرد هم می‌آیند و سال بعد در لاس وگاس تحت عنوان چهار سوارکار به اجرای نمایش می‌پردازند. پشتیبان مالی آن‌ها شخصی به نام آرتور ترسلر است. در بخش پایانی نمایش آن‌ها از یک تماشاگر برای اجرای برنامه استفاده می‌کنند؛ دزدی از بانک شخص تماشاگر به نام اتین فورسیر که یک حسابدار در بانک Crédit Républicain de Paris است. فورسیر با دورآگاهی(تله پاتی) با بانک محل کار خود ارتباط می یابد و هواکش را فعال می‌کند و پول‌ها توسط هواکش از بانک خارج و بر سر تماشاگران می‌ریزد.

در پی همین اتفاق مأمور فدرال دیلان رودز، مأمور پیداکردن مسببین این دزدی با همکاری آلما دری می‌شود. آن‌ها از چهار سوارکار بازجویی می‌کنند اما چون چیزی دستگیرشان نمی‌شود آزادشان می‌کنند. دیلان ، تادیوس برادلی شعبده بازی را که با آشکارسازی ترفندهای شعبده بازی دیگران پول درمی‌آورد ملاقات می‌کند. برادلی در آن نمایش به عنوان تماشاگر حضور داشت و رهبری سوارکاران را در دزدی پول‌ها و جابجایی آن‌ها با پول تقلبی چند هفته قبل بر عهده داشت. در حالی که پول تقلبی در سیستم تهویه می‌سوخت سه نفر از ایشان میلیون‌ها دلار از حساب ترسلر دزدیده و بر سر تماشاگران ریختند در حال که تماشاچیان افرادی بودند که اعتبار بیمه‌شان توسط بانک تریسلر کاهش یافته بود. رودز هم در آن نمایش حضور و قصد دستگیری آن‌ها را داشت ولی آن‌ها فرار کردند. یکی از کارگزاران ترسلر به برادلی پول می‌دهد تا چهار سوارکار را در اجرای بعدی شان نابود کند. در حالی که دری پس از تحقیقاتی متوجه می‌شود که چهار سوارکار احتمالاً به یک گروه محلی شعبده بازی به نام "چشم" متصل باشند. یکی از اعضای گروه چشم به نام " لیونل شرایک " که چند دهه قبل وقتی برادلی ترفندهای او را آشکار کرد مرد. دری عقیده داشت که بایست شخص پنجمی هم وجود داشته باشد که چهار سوار کار را رهبری کند.

هنگام آماده شدن برای اجرای نمایش بعدی ماشینی که جک دزدیده بود روی پل تصادف کرده و منهدم می‌شود و دیگر اعضا بدون او نمایش را در منطقه «۵ پوینتز» اجرا می‌کنند و در این نمایش گاوصندوقی شبیه همان که شرایک در آن مرد را می‌دزدند. آن‌ها نمایش را با غیب شدن در هوا و تبدیل شدن به پول‌هایی که بر سر تماشاگران می‌ریزد به اتمام می‌رسانند.

پول‌هایی که بر سر تماشاگران ریخته می‌شود تقلبی بوده و پول اصلی را در ماشین برادلی پیدا می‌کنند. با ظن به این که برادلی پنجمین نفر باشد او را دستگیر کرده و روانه زندان می‌کنند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]