انجمن گویندگان جوان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن صنفی گویندگان جوان (گلوری)
The Association of Tehran Young Voice Actors
بنا نهادهاردیبهشت ۱۳۸۲
بنیانگذارانمهرداد رئیسی
محدودهٔ فعالیتجهانی
رئیس هیئت مدیرهمهرداد رئیسی
محصولاتفروش آثار دوبله
خدماتدوبله انیمیشن و فیلم، آموزش تخصصی دوبلاژ و ساخت انیمیشن
وبگاه

گلوری انترتینمنت (به انگلیسی: Glory Entertainment) یا انجمن صنفی کارگری گویندگان جوان تهران[۱] مشهور به انجمن گویندگان جوان تهران یک گروه دوبله حرفه‌ای است که در اردیبهشت سال ۱۳۸۲ با مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی ایران و تاییدیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت مهرداد رئیسی فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.

این انجمن دارای حواشی بسیاری بود به طوری که تمام گویندگان آن پس از مدتی فعالیت، از این انجمن جدا شدند. این انجمن در سال ۱۳۹۵ در ایران تعطیل شد و فعالیت خود را خارج از کشور ادامه داد.

تاریخچه[ویرایش]

این انجمن در ابتدا با نام «گلوری انترتینمنت» فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و پس از ثبت مجوز در سال ۱۳۸۴، گستره فعالیت خود را افزایش داد و شبکه‌های مختلف صدا و سیما، موسسات ویدئو رسانه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگردانان و تولیدکنندگان انیمیشن‌های ایرانی و خارجی، سازمان ملل متحد، رادیو جوان، رادیو صدای آشنا و… همکاری نموده و نیز موفق به دریافت لوح سپاس از شبکه ۵ سیما،[۲] شانزدهمین جشنواره رادیویی تلویزیونی مراکز استان‌ها و تقدیرنامه از سازمان ملل متحد (پروژه جهانی غذا) شده‌است.

دیگر فعالیت‌ها[ویرایش]

از جمله فعالیت‌های دیگر انجمن گویندگان جوان، انتشار اولین نشریه تخصصی دوبلاژ با نام دوبله است.[۳] همچنین این انجمن از اسفند ۱۳۹۰ نشریه صداپیشه را منتشر کرد.[۴] به علاوه اولین سایت اینترنتی پخش ۲۴ ساعته داستان‌های کودکانه ایران[۵] و سایت «گلوری تون» برای تهیه آثار دوبله شده در خرداد ماه ۱۳۹۳ توسط این انجمن راه‌اندازی شد.

آثار دوبله[ویرایش]

صداپیشگان برجسته در گلوری[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]