انجمن ایرانی ژئومورفولوژی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن ایرانی ژئومورفولوژی
Iranian Association of Geomorphology
بنا نهاده۱۳۸۸
دفتر مرکزیتهران
محدودهٔ فعالیت ایران
رئیس هیئت مدیرهمجتبی یمانی
وبگاه

انجمن ایرانی ژئومورفولوژی انجمنی علمی است که از سال ۱۳۸۸[۱] تحت نظر دفتر انجمن‌های علمی ایران وابسته به معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فنی دانش ژئومورفولوژی فعالیت می‌کند. طبق اساسنامه انجمن ایرانی ژئومورفولوژی، هدف اصلی این انجمن گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی دانش ژئومورفولوژی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های ژئومورفولوژی می‌باشد و به‌منظور نیل به این هدف‌ها، انجمن اقدامات زیر را به‌عمل خواهدآورد:

  • انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی با محققان و متخصصانی که به گونه‌ای با علم ژئومورفولوژی سر و کار دارند.
  • همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن.
  • ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز.
  • ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی.
  • برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی
  • انتشار کتب و نشریات علمی.[۲]

در حال حاضر دکتر مجتبی یمانی استاد ژئومورفولوژی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران ریاست هیئت مدیره انجمن ایرانی ژئومورفولوژی را بر عهده دارد.[۳]

فصل‌نامه علمی- پژوهشی پژوهش‌های ژئومورفولوژی کمّی نیز به عنوان مجله پژوهشی بین‌رشته‌ای در حوزه مطالعات ژئومورفولوژی مناطق خشک، ژئومورفولوژی مناطق کوهستانی، ژئومورفولوژی ساحلی، ژئومورفولوژی ساختمانی، ژئومورفولوژی دینامیک و تغییرات اقلیمی کواترنری توسط انجمن ایرانی ژئومورفولوژی در دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران منتشر می‌شود.[۴][۵][۶]

منابع[ویرایش]

  1. «دربارهٔ نشریه». وبگاه مجله پژوهش‌های کمی ژئومورفولوژی. دریافت‌شده در ۲ آبان ۱۳۹۲.
  2. «اساسنامه انجمن ژئومورفولوژی». وبگاه انجمن ژئومورفولوژی ایران. دریافت‌شده در ۱ آبان ۱۳۹۲.
  3. «هیئت مدیره و بازرس انجمن ژئومورفولوژی». وبگاه انجمن ژئومورفولوژی ایران. دریافت‌شده در ۱ آبان ۱۳۹۲.
  4. «پژوهش‌های ژئومورفولوژی کمّی- نشریات- نشریات دارای اعتبار». دبیرخانه کمیسیون نشریات علمی کشور. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲ آبان ۱۳۹۲.
  5. «شناسنامه فصل‌نامه پژوهش‌های ژئومورفولوژی کمّی». بانک اطلاعات نشریات کشور. دریافت‌شده در ۲ آبان ۱۳۹۲.
  6. «فصل‌نامه پژوهش‌های ژئومورفولوژی کمّی». شبکه نشر مجلات علمی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲ آبان ۱۳۹۲.

پیوند به بیرون[ویرایش]