امیدوار رضایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امیدوار رضایی
نماینده ادوار
پنجم، ششم، هفتم و هشتم
اطلاعات شخصی
زاده
امیدوار رضایی میرقائد

دی ۱۳۳۵
مسجدسلیمان، خوزستان
ملیتایران
همسر(ان)فرشته درخشان
فرزندانمینا رضایی میرقائد
محمد رضایی میرقائد
خویشاوندانمحسن رضایی
کیانوش خلیلی (داماد)
محل تحصیلدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
(جراح مغز و اعصاب)

امیدوار رضایی میرقائد (زادهٔ ۱۳۳۵ مسجدسلیمان) سیاست‌مدار، مدرس دانشگاه و جراح ایرانی است،[۱] که در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نمایندهٔ مسجدسلیمان از استان خوزستان، در مجلس حضور داشت[۲] و در دوره‌های پنجم و هشتم، از اعضای هیئت رئیسه مجلس بود.[۳] رضایی دانش‌آموخته دکتری پزشکی و جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی بود و هم‌اکنون به‌عنوان رئیس بیمارستان لقمان،فعالیت می‌کند. او برادر کوچک‌تر محسن رضایی و پدر مونا رضایی میرقائد پزشک ساکن برزیل

[۴][۵] می‌باشد.[۶]

زندگی‌نامه[ویرایش]

امیدوار رضایی ، مدرس دانشگاه و جراح ایرانی متولد دی ماه ۱۳۳۵ در مسجد سلیمان می باشد و دانش‌آموخته دکتری پزشکی و جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او برادر کوچکتر محسن رضایی می‌باشد.

او در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نمایندهٔ مسجدسلیمان از استان خوزستان، در مجلس حضور داشت و و در دوره‌های پنجم و هشتم، از اعضای هئیت رئیسه مجلس بود. در فاصله سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی بود و بعنوان رئیس بیمارستان لقمان و مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت می‌کند. رضایی دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش سپری کرد، سپس به تهران نقل مکان نمود و تحصیلات سال آخر متوسطه و دریافت مدرک دیپلم خود را در دبیرستان ارشاد تهران گذراند و سپس در سال 1355پس از قبولی در کنکور سراسری در رشته پزشکی وارد دانشگاه ملی ایران( شهید بهشتی ) شد و مدرک دکتری پزشکی را اخذ نمود و سپس تحصیل در مقطع تخصص جراحی مغز و اعصاب را آغاز نمود و در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شد. او در فاصله سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ دوره‌های فوق تخصصی کوتاه مدت را در مرکز جراحی مغز و اعصاب هانور آلمان در بیمارستان نورداشتات زیر نظر پرفسورمجید سمیعی سپری کرد فعالیت های پژوهشی و آموزشی 1- استاد تمام و متخصص جراحی مغز و اعصاب ۲- مدیرگروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی ۳- عضو انجمن های علمی جامعه جراحان و جراحی مغز و اعصاب ایران ۴- عضو هیئت برد تخصصی جراحی مغز و اعصاب ایران از سال ۱۳۷۲ تاکنون ۵- عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی 6-دارای کتب، مقالات و سخنرانی های علمی تخصصی در رشته های مغز و اعصاب، سلامت و پیشگیری در جامعه 7- انجام اعمال جراحی مغز و اعصاب به روش آندوسکوپی برای اولین بار در ایران 8- تدریس و انجام اعمال جراحی مغز و اعصاب در سالهای ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ در استان سیستان و بلوچستان

پانویس[ویرایش]

  1. «امیدوار رضایی میرقائد». مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ ژوئیه ۲۰۲۰.
  2. «فهرست نمایندگان دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی» (PDF). وبگاه مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی (پی‌دی‌اف) در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۳۰ شهریور ۱۳۹۵.
  3. «ورود علیخانی، رضایی و سنایی به کمیته ویژه مجلس». پارلمان‌نیوز. دریافت‌شده در ۱۸ مرداد ۱۳۸۸.[پیوند مرده]
  4. «سازمان نظام پزشکی| دکتر مونا رضائي ميرقائد،دکترای حرفه‌ای پزشکی،شماره نظام پزشکی 119591». membersearch.irimc.org. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۸.
  5. «Mona Rezaei Mirghaed, M.D. - Neurology - UC Davis Health System». physicians.ucdavis.edu. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۸. کاراکتر line feed character در |عنوان= در موقعیت 41 (کمک)
  6. «همه چیز دربارهٔ امیدوار رضایی میرقائد: اسناد شرکت‌ها و مسئولیت‌ها». خبرگزاری اقتصاد شهروند. ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸.

پیوند به بیرون[ویرایش]

کرسی پارلمانی
پیشین:
ناصر سهرابی
نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی
نمایندهٔ مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل
۱۳۸۷–۱۳۷۵
پسین:
اسماعیل جلیلی
پیشین:
حسن امین‌لو
نایب‌رئیس اول کمیسیون امور بهداری و بهزیستی
۱۳۷۹–۱۳۷۵
پسین:
سراج‌الدین وحیدی مهرجردی
به عنوان نایب‌رئیس اول
کمیسیون بهداشت و درمان
پیشین:
لطف‌الله زارعی قنواتی
منشی اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
۱۳۸۰–۱۳۷۹
پسین:
غلامحسین تکفلی
پیشین:
سراج‌الدین وحیدی مهرجردی
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان
۱۳۸۷–۱۳۸۳
پسین:
سید شهاب‌الدین صدر
پیشین:
سید محمدحسن ابوترابی‌فرد
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی
۱۳۹۷–۱۳۹۱
پسین:
حسین میرمحمدصادقی
مناصب احزاب سیاسی
عنوان جدید دبیرکل حزب سبز
۱۳۸۴–۱۳۷۹
پسین:
حسین کنعانی‌مقدم
پیشین:
بنی‌اسد
رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان خوزستان
۱۳۸۸
پسین:
؟
جایگاه‌های ورزشی
پیشین:
محمدجواد ایروانی
رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال استقلال تهران
۱۳۸۶–۱۳۸۴
پسین:
خسرو دانشجو