امامزاده پیرعباد (آقا پیر باد)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمد
مدفنشهرستان ازنا (مجاورت جاده ازنا، اراک)
والدین

امامزاده پیرعباد یکی از مکانهای زیارتی در شهرستان ازنا است.[۱]

این امامزاده محل دفن یکی نوادگان موسی کاظم بنام محمد یا محمد رسول یا محمد سروی است. می‌گویند در زمان خلافت عباسی برای تبلیغ مذهب تشییع و نیز دعوت مردم به دین اسلام به این منطقه مهاجرت نموده است.محمد رسول در تنگه عبوری در پایین همین امامزاده به دست ماموران عباسی شناسایی شده و بعد از زخمی شدن در محل همین امامزاده روی تخته سنگی کشته می‌شود و در همان جا به خاک سپرده میشود. سالها بعد عده ای از علاقه مندان روی قبر ایشان ساختمانی بنا کرده و محل دیدار گردشگران و زائران میگردد.

موقعیت گردشگری[ویرایش]

منطقه گردشگری و زیارتی آقا پیرعباد محل عبادت و تفریح مردم ازنا در روزهای تعطیل و ایام مذهبی است.این امامزاده در مجاورت جاده ازنا، اراک قرار گرفته و روزانه ده‌ها زائر و گردشگر از ازنا و دیگر مناطق از آن دیدن می‌کنند.در کنار امامزاده چشمه دائمی آب قرار دارد که همیشه دارای آب است و مردم از آن برای استفاده یا تبرک با خود می‌برند.اکنون شهرداری ازنا امکاناتی مانند آلاچیق و سکو و نیز برج نوری برای روشنایی در شب برای این مکان تهیه کرده است.

پیوند به بیرون[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. «فرمانداری ازنا». استانداری لرستان. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ فوریه ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ‌۹ آذر ۱۳۸۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)