افسانه هرکول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
افسانه هرکول
پوستر فیلم
کارگردانرنی هارلین
تهیه‌کنندهدنی لرنر
بوعز دیویدسون
رنی هارلین
نویسندهدنیل گیات
شان هود
بازیگرانکلان لاتز
گایا ویس
اسکات ادکینز
لیام گریگان
لیام مک‌اینتایر
رکسان مک‌کی
اسپنسر وایلدینگ
راده شربه‌جیا
موسیقیتوماس کانتلینن
فیلم‌بردارسام مکوردی
توزیع‌کنندهسامیت انترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-0۱-۱۰)
مدت زمان
۹۹ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۷۰ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۶۱٫۳ میلیون دلار[۲]

افسانه هرکول (به انگلیسی: The Legend of Hercules) با نام اولیه هرکول: افسانه آغاز می‌شود،[۳] فیلمی در ژانر اکشن فانتزی به کارگردانی رنی هارلین و محصول سال ۲۰۱۴ ایالات متحده آمریکا است. فیلم‌نامه این فیلم توسط دنیل گیات و شان هود به رشته تحریر درآمده است. در این فیلم بازیگرانی همچون کلان لاتز در نقش هرکول، گایا ویس، اسکات ادکینز، راده شربه‌جیا، رکسان مک‌کی و لیام گریگان ایفای نقش می‌کنند.[۴]

این عنوان به‌طور گسترده توسط منتقدین مورد انتقاد قرار گرفت و فروش ناموفقی در طول مدت اجرا داشت. افسانه هرکول یکی از دو فیلم هالیوودی مرتبط با هرکول است که در سال ۲۰۱۴ در کنار فیلم هرکول استودیوی پارامونت پیکچرز اکران شده‌است.

داستان فیلم[ویرایش]

این فیلم روایتگر اتفاقاتی است که ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و در یونان قدیم به وقوع می پیونند. پادشاهی ظالم به نام آمفیتریون (اسکات ادکینز) بر یونان قدیم حکومت می‌کند که تنها به گسترش کشورش و نابود کردن مخالفانش اهمیت می‌دهد. در همین حین که ملکه آلکمن (رکسان مک‌کی) با عقاید آمفیتریون کبیر مخالف است؛ تصمیم می‌گیرد که از زئوس بزرگ فرزندی شیردل به دنیا بیاورد تا بتواند با قدرت سرشارش و با یاری گرفتن از خدایان، بر این ظلم و ستم خاتمه دهد. در ادامه هرکول (کلان لاتز)، همان ناجی بخش مظلومان است که بزودی قیام خواهد کرد.

بازیگران[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "'Lone Survivor' likely to top 'Frozen' at weekend box office". Los Angeles Times. January 9, 2014. Retrieved January 12, 2014.
  2. فروش جهانی افسانه هرکول. وبگاه باکس آفیس موجو - بازدید در ۱ اوت ۲۰۱۴
  3. "Summit Renames the Hercules Film Starring Kellan Lutz". بایگانی‌شده در ۳ دسامبر ۲۰۱۳ توسط Wayback Machine نوشته شده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۳، ComingSoon.net
  4. افسانه هرکول. بایگانی‌شده در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۴ توسط Wayback Machine وبگاه یاهو موویز

پیوند به بیرون[ویرایش]