اسماعیل گرامی‌مقدم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از اسماعیل گرامی مقدم)

اسماعیل گرامی مقدم متولد ۱۳۴۵ در بجنورد سخنگوی حزب اعتماد ملی، مشاور مهدی کروبی و نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ از مهدی کروبی حمایت کرد.[۱][۲] از وی به عنوان مشاور مهدی کروبی (از رهبران معترض به انتخابات ۸۸) یاد می‌شود.

صدور حکم غیابی[ویرایش]

محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی، در فروردین ماه ۱۳۹۴ گفته بود که «برخی افراد که در جریان فتنه ۸۸ در مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریخته بودند» در اسفند ماه گذشته «به صورت غیابی محاکمه و محکوم شده‌اند.» گرامی مقدم در این حکم غیابی صادره، به ۵ سال حبس محکوم شده است.[۳]

بازداشت در ایران[ویرایش]

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی، نیمه شب ۲۶ تیر ۱۳۹۴ در بدو ورود به کشور در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. اسماعیل گرامی مقدم که نمایندگی مردم بجنورد در مجلس هفتم را برعهده داشت، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ به دنبال پایان مهلت ویزای خود به کشور بازگشت که در فرودگاه توسط مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.[۴]

بیماری[ویرایش]

اسماعیل گرامی مقدم سالهای اخیر برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به هندوستان سفر کرده بود و پس از آن نیز در مالزی به سر می‌برد. گرامی مقدم از سال ۹۲ از بیماری چشمی و ضعف شدید بینایی رنج می‌برد، به طوری که چشمان وی تقریباً به طور کامل نابینا شد. وی چندی قبل برای درمان بینایی خود به آمریکا سفر کرد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و نتیجه‌ای نداشت است.

منابع[ویرایش]

  1. «پاسخ‌های اسماعیل گرامی مقدم به کاربران نواندیش». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ فوریه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۰.
  2. BBC فارسی - ایران - گفتگو با اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی
  3. «صدور گرامی مقدم». سحام نیوز. فروردین 1394. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۰ اكتبر ۲۰۱۵. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  4. «بازداشت گرامی مقدم». بالاترین. ۲۶ تیر ۱۳۹۴.


مناصب احزاب سیاسی
عنوان جدید سخنگوی حزب اعتماد ملی
۱۳۰۰–۱۳۸۴
پسین:
محمدصادق جوادی‌حصار
بدون متصدی
آخرین تصدی توسط:
الیاس حضرتی
قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی
اکنون–۱۴۰۰
در حال تصدی