استیو ریوز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
استیو ریوز
تصویر ریوز در ۶۴ سالگی (۱۹۹۰)
زادهٔ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۲۶[۱]
درگذشت۱ مهٔ ۲۰۰۰ (۷۴ سال)

استیون لستر ریوز (انگلیسی: Steve Reeves; ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۲۶[۲] – ۱ مهٔ ۲۰۰۰) یک بدن‌ساز حرفه‌ای، بازیگر و بشردوست آمریکایی بود. او در اواسط دهه ۱۹۵۰ به عنوان یک ستاره فیلم در فیلم‌های شمشیر و صندل ایتالیایی مشهور شد و در نقش شخصیت‌های عضلانی مانند هرکول، جالوت و ساندوکان را بازی کرد. اگر چه بیشتر شهرت او بازی در نقش هرکول است، ولی او تنها دو بار این شخصیت را در آثار هرکول (۱۹۵۸) و هرکول آزادشده (۱۹۵۹) بازی کرد.

فیلم‌شناسی[ویرایش]

بازنشستگی[ویرایش]

استیو ریوز به چند دلیل تصمیم به بازنشستگی گرفت: استرس، آسیب دیدگی و افت بازار برای نوع فیلم هایش. او درآمد کافی برای بازنشستگی به دست آورده بود و به (۱۵۰ هکتار مزرعه) که در جکسونویل درست در خارج از مدفورد، اورگان - (۵۳ کیلومتری) شمال مرز کالیفرنیا خریداری کرد، نقل مکان کرد. وی بعداً یک مرتع در والی سنتر، کالیفرنیا خریداری کرد و تا آخر عمر خانه‌اش بود. ریوز اسب پرورش داد و بدن سازی بدون دارو را تبلیغ کرد. دو دهه آخر زندگی او در دره مرکز، کالیفرنیا سپری شد و در آنجا با پس انداز کار حرفه‌ای فیلم خود یک مزرعه خریداری کرد و تا زمان مرگ همسر دوم‌اش، آلین (۱۹۸۹) در آنجا زندگی کرد.[۱]

درگذشت[ویرایش]

در اول ماه مه سال ۲۰۰۰، ریوز پس از جراحی دو روز زودتر بر اثر لخته خون (ترومبوز) درگذشت. وی در بیمارستان پالومار در اسکوندیدو، کالیفرنیا درگذشت.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Lyman, Rick (2000-05-05). "Steve Reeves, 74, Whose 'Hercules' Began a Genre". The New York Times. Retrieved 2009-07-15.
  2. lyman, rick (2000-05-05). "steve reeves, 74, whose 'hercules' began a genre". the new york times. Retrieved 2009-07-15.
  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Steve Reeves». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱ مه ۲۰۱۴.
  • «Steve Reeves». دریافت‌شده در ۱ مه ۲۰۱۴.[پیوند مرده]

پیوند به بیرون[ویرایش]