ازوار (کاشان)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ازوار
اطلاعات کلی
کشور ایران
استاناصفهان
شهرستانکاشان
بخشبرزک
دهستانگلاب
نام محلیازوار
سال بنیادتاریخ این روستا به قبل از اسلام برمیگردد که آثار به جا مانده ماننده تپه گیس کن یا دیوارهای خرابه سمت راست ده نشان از قدیمی بودن دارد. آثار کشف شده در موزه مردم‌شناسی کاشان موجود می‌باشد. همچنین این روستا قبلاً مرکزیت روستاهای اطراف رابه واسطه در کنار راه اصلی بودن را داشته و از دهات بزرگ نیاسر بوده‌است. دین قدیم مردم این مکان احتمالاً زرتشتی یا کلیمی بوده که احالی منطقه به آن گبری می‌گویند. در این روستا در قدیم‌الایام جوی آبی بوده که مورد مصرف آشامیدن وشستشو وآبیاری بوده که بواسطه حفر چاه عمیق خشک گردید اکنون این روستا با داشتن باغات بزرگ به عنوان بهترین دارنده میوه مانند به، وگل محمدی در منطقه شهره می‌باشد اما متأسفانه به دلیل شهرنشینی بسیاری از جوانان از این روستا کوچ کرده و به کاشان نقل مکان نموده‌اند. محصولات این روستا گل محمدی و بِه می‌باشد
مردم
جمعیت۱۵۵۳ نفر (سرشماری ۹۵)
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا۱۹۸۰متر
اطلاعات روستایی
کد آماری۱۷۹۸۲۸
وبگاه رسمیOzvar.ir

ازوار روستایی از توابع بخش برزک شهرستان کاشان در استان اصفهان ایران است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان گلاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲۷ نفر (۲۱۶ خانوار) بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.