اریک بالفور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اریک بالفور
اریک بالفور در سال ۲۰۱۰
نام هنگام تولداریک سالتر بالفور
زادهٔ۲۴ آوریل ۱۹۷۷ ‏(۴۶ سال)
لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهبازیگر، خواننده
سال‌های فعالیت۱۹۹۱–اکنون
وبگاه

اریک سالتر بالفور (به انگلیسی: Eric Salter Balfour)(زاده ۲۴ آوریل ۱۹۷۷) بازیگر و خوانندهٔ آمریکایی سریال‌های تلویزیونی است. او به خاطر بازی در نقش مایلو پرسمن در سریال ۲۴ و نقش دوک کراکر در سریال پناهگاه مشهور شده‌است. از دیگر فیلم‌هایش در مقام بازیگر می‌توان با من بخواب، در موقعیت او و روح را نام برد.

زندگی شخصی[ویرایش]

بالفور در لس آنجلس، کالیفرنیا زاده شد. مادر او شارون بالفور مشاور ازدواج و پدرش دیوید بالفور کایروپرکتیک است. او یک خواهر کوچک‌تر به نام توری دارد.

زندگی حرفه‌ای[ویرایش]

بالفور در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار در یک فصل از یک برنامه کودک ظاهر شد. سپس در سال ۱۹۹۷ در سریال بافی قاتل خون‌آشام‌ها به عنوان یکی از قربانی‌ها در سریال بازی کرد. او در سه سریال کوتاه در نقش‌های اصلی ظاهر شد. سریال هاوایی که از شبکه NBC پخش می‌شد، پس از پخش ۷ اپیزود متوقف شد. سریال یوپی‌ان و سریال سکس و راز پس از پخش ۴ اپیزود متوقف شد. در سال ۲۰۰۵ بالفور در فیلم سکسی با من بخواب در نقش مقابل لورن لی‌اسمیت بازی کرد. در سال ۲۰۰۶ بالفور در سریال جنایی و درامای شبکه NBC به نام محکومیت بازی کرد. این سریال هم نیمه‌تمام ماند.

بالفور در سال ۲۰۰۱، در سریال ۲۴ هفت اپیزود در نقش مایلو پرسمن تکنسین کامپیوتر بازی کرد. پنج سال بعد دوباره در فصل ششم این سریال ۱۹ اپیزود بازی کرد و به درخواست خودش از این مجموعه خارج شد.

در سال ۲۰۰۹ او به همراه لوئیس لومباردی در یک اپیزود از سریال مانک بازی کرد. لوئیس لومباردی هم یکی از نقش‌آفرینان سریال ۲۴ است.

هم‌اکنون او در نقش دوک کراکر در سریال پناهگاه به ایفای نقش می‌پردازد.[۱]

او همچنین در فیلم‌های دلبر آمریکایی و گسترش بازی کرده‌است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبسایت رسمی هواداران اریک بالفور
اریک بالفور[پیوند مرده] در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها
اریک بالفور در AllMovie