اثر ایلعازری (فیلم ۲۰۱۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تاثیر لازاروس
پوستر رسمی
کارگرداندیوید گلب
تهیه‌کنندهجیسون بلوم
جیمی میلر
کودی زویگ
نویسندهلوک داوسون
جرمی اسلیتر
بازیگرانمارک دوپلاس
اولیویا وایلد
دونالد گلاور
ایوان پیترز
سارا بولگر
موسیقیسارا شکنر
فیلم‌بردارمایکل فیموگناری
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهرلتیویتی مدیا
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۷ فوریه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-۰۲-۲۷)
مدت زمان
۸۳ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم$۳٫۳ میلیون[۲]
فروش گیشه$۳۸٫۸ میلیون[۳]

تاثیر لازاروس[۴] (انگلیسی: The Lazarus Effect) فیلمی در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی دیوید گلب و نویسندگی لوک داوسون و جرمی اسلیتر است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. از بازیگران فیلم می‌توان به مارک دوپلاس، اولیویا وایلد، دونالد گلاور، ایوان پیترز و سارا بولگر اشاره کرد. تاثیر لازاروس در ۲۷ فوریه ۲۰۱۵ توسط رلتیویتی مدیا منتشر شد و بیش از ۳۸ میلیون دلار فروش در برابر بودجه ۳ میلیون دلاری داشت.

داستان[ویرایش]

فرانک والتن (مارک دوپلاس) و نامزدش زوئی (اولیویا وایلد) در حال تحقیق بر روی پروژه‌ای به نام لازاروس هستند که درباره زنده کردن موجودات پس از مرگشان است. اولین آزمایش آن‌ها با همکاری نیکو (دونالد گلاور)، کلی (ایوان پیترز) و ایوا (سارا بولگر) بر روی یک سگ با موفقیت انجام شد با این تفاوت که سگ پس از زنده شدن چندین پدیده روان‌شناختی و جسمی غیرمعمول از خودش نشان داد. پس از تحقیق متوجه شدند که آزمایش آن‌ها در مغز سگ متمرکز شده‌است و باعث ایجاد سیناپس‌های جدید شده‌است.

وقتی رئیس دانشگاه از آزمایش‌های زیرزمینی آن‌ها خبردار می‌شود پروژه آن‌ها تعطیل می‌شود. اما گروه شبانه به آزمایشگاه می‌روند تا آزمایش را تکرار کنند. در جریان این آزمایش، زوئی در اثر برق‌گرفتگی می‌میرد، فرانک آزمایش را بر روی انجام می‌دهد. در ابتدا به نظر می‌رسد که روش دوم آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌است اما گروه به زودی متوجه تغییراتی عجیب در او می‌شوند.

منابع[ویرایش]

  1. "AMC Theatres: The Lazarus Effect". amctheatres.com. Retrieved 25 February 2015.
  2. Todd Cunningham. "'Lazarus Effect' to Test Jason Blum Effect of Turning Low-Budget Thrillers Into Box-Office Hits". Thewrap.com. Retrieved 2015-02-28.
  3. "The Lazarus Effect (۲۰۱۵)". Box Office Mojo. ۲۰۱۵-۰۲-۰۳. Retrieved 2015-03-03.
  4. «نقد و بررسی فیلم The Lazarus Effect (تاثیر لازاروس)». نقدفارسی. ۱۳ اسفند ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ مارس ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۵.

پیوند به بیرون[ویرایش]