ابوالفضل جهاندار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ابوالفضل جهاندار عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی است که از ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ توسط وزارت اطلاعات به همراه سعید درخشندی بازداشت و زندانی شدند.

اتهامات اولیه ایشان مواردی غیرمعمول همچون داشتن ایمیل محرمانه، برنامه‌ریزی برای تسخیر صدا و سیما، رابطه نامشروع از طریق داشتن عکس یادگاری دسته جمعی با دانشجویان و … عنوان شد اما پس از چندی اتهام ایشان به اقدام علیه امنیت ملی تغییر کرد. وی در اسفند همان سال به سه سال زندان محکوم شد. پس از اعتراض وکلا، دادگاه تجدید نظر حکم صادر شده را مجدداً تأیید کرد. قاضی دادگاه تجدید نظر به خانواده‌ها گفته بود که برای تأیید حکم تحت فشار قرار گرفته‌است. وی یکسال بعد در دادگاه دیگری به اتهام توهین به رئیس جمهور(محمود احمدی نژاد) و شورای نگهبان به سه ماه حبس محکوم گردید.

وی پس از یکسال و در نتیجه اعتصاب غذا و فشار نهادهای حقوق بشر توانست به بهداری زندان اوین مراجعه کند. به گفته پزشکان زندان وی دچار فرسودگی مهره‌های کمر شده‌است و باید برای درمان به بیمارستان اعزام شود، امری که با مخالفت مسئولان زندان مواجه شده‌است.

خانواده وی نیز همچون اغلب زندانیان سیاسی بر عدم مصاحبه با رسانه‌ها تهدید شده‌اند.[۱]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. «دو سال گذشت: سعید درخشندی و ابوالفضل جهاندار همچنان دربند». خبرنامه امیر کبیر. ۳۱ مرداد ۳۸۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)[پیوند مرده]