آکامه گا کیل!

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آکامه گا کیل!
نخستین جلد تانکوبون که آکامه را نشان می‌دهد.
نخستین جلد تانکوبون که آکامه را نشان می‌دهد.
アカメが斬る!
(‏!Akame ga Kiru‏)
ژانر
مانگا
نویسندهتاکاهیرو
ناشراسکوئر انیکس
دستهشونن
انتشار درگانگان ژوکر
پخش اصلی۲۰ مارس ۲۰۱۰ – ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶
شمار کتاب‌ها۱۵ جلد
مانگا: آکامه گا کیل! زیرو
نویسندهتاکاهیرو
ناشراسکوئر انیکس
دستهسینن
انتشار درماهنامه بیگ گانگان
پخش اصلی۲۵ اکتبر ۲۰۱۳ – ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
شمار کتاب‌ها۱۰ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانتوموکی کوبایاشی
نویسندهماکوتو اوئزو
آهنگ‌سازتاکو ایواساکی
استودیووایت فاکس
سی استیشن
شبکهتوکیو ام‌ایکس، بی‌اس۱۱، اِم‌بی‌اِس، ای‌تی-ایکس
پخش اصلی۷ ژوئیه ۲۰۱۴ – ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴
قسمت‌ها۲۴[۲]
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

آکامه گا کیل! (ژاپنی: アカメが斬る! هپبورن: Akame ga Kill!!!؟) یک مجموعه شونن مانگا ژاپنی است که توسط تاکاهیرو نوشته شده و به‌وسیلهٔ تتسویا تاشیرو مصورسازی شده‌است. این مجموعه از مارس ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۱۶ در مجلهٔ گانگان ژوکر شرکت اسکوئر انیکس به چاپ می‌رسید و فصل‌های آن در پانزده جلد تانکوبون جمع‌آوری شدند. یک سری مانگای پیش‌درآمد با نام آکامه گا کیل! زیرو، که دربارهٔ داستان‌های گذشتهٔ آکامه می‌باشد نیز توسط اسکوئر انیکس از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳، الی ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ در ماهنامه بیگ گانگان به چاپ می‌رسید.

بر پایه نسخه مانگا، یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۴ قسمتی نیز به کارگردانی توموکی کوبایاشی دستمایه اقتباس قرار گرفت، که پخش آن در شبکه‌های توکیو ام‌ایکس، بی‌اس۱۱، و ام‌بی‌اس از ۷ ژوئیه تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ ادامه داشت.[۳][۴][۵]

داستان[ویرایش]

آکامه گا کیل!

تاتسومی یک پسر روستایی کودن، خوش‌قلب و خود اذعان بود که با این وجود جنگجویی آموزش دیده به حساب می‌آمد. او همراه با دو تن از دوستان دوران کودکی‌اش، روستای خود را با هدف کسب درآمد و اعتبار برای کمک به پرداخت مالیات روستایش که بوسیلهٔ مسئولین عالی‌رتبه اعمال شده بود، به مقصد شهر امپراتوری ترک کردند. در بین راه تاتسومی پس از حملهٔ راهزن‌ها از دوستان خود جدا می‌شود و بلافاصله بعد از رسیدن به شهر توسط کلاهبرداری تمام پول‌های خود را از دست می‌دهد. با این حال پایتخت امپراتوری با مقادیر غیرقابل تصوری از فساد و بی‌رحمی پر شده بود که سرچشمه‌ای فراطبیعی داشت.

تاتسومی به زودی درمیابد که جزء یکی از اعضای گروهی آدمکش به نام «نایت رید» شده‌است که متشکل از آکامه شمشیرزن، لئونه جنگجوی وحشی، ماین دختر تک‌تیرانداز، بکار گیرنده قیچی شلی، اداره کننده ریسمان لاباک، جنگجوی زره‌پوش بولات و رهبر آن‌ها ناجِندا، ژنرال سابق ارتش امپراتوری می‌باشد.

او در این گروه به حقایقی جالب دست پیدا می‌کند و حتی باعث تغییر ریاست و انقلاب میشود و...

تصور اولیه[ویرایش]

در سال ۲۰۰۷، از تاکاهیرو درخواست شد که یک اثر مانگا برای مجله اسکوئر انیکس خلق کند. ایده اصلی آن «یک گروه متشکل از زنان آدم‌کش، به سرکردگی پسری بود که به وسیله آن‌ها اسیر شده و مجبور بود برای آن‌ها کار کند». پس از آن که ویراستار ایده او را تأیید کرد، او به ترتیب بندی آن اقدام نمود تا زمانی که شرکتش تثبیت شد و دو عنوان دیگر را منتشر کرد، که در طی آن وی شخصیت‌ها، داستان و جهان آن را توسعه داده بود. در اوت ۲۰۰۹، به دنبال انتشار ماجی-اوه! دختران سامورائی، تاکاهیرو به دنبال یک هنرمند برای ترتیب بندی می‌گشت و تتسویا تاتشیرو را برای تصویرسازی استخدام کرد.

پانویس[ویرایش]

  1. Loveridge, Lynzee (January 20, 2014). "Akame ga Kill! Dark Action Fantasy Manga Gets TV Anime". Anime News Network. Retrieved January 20, 2014.
  2. اطلاعات انیمه آکامه گا کیل! وبگاه myanimelist - بازبینی در ۲ اوت ۲۰۱۴
  3. "Akame ga KILL! Dark Action Fantasy Manga Gets TV Anime" در دانشنامهٔ وبگاه Anime News Network - نوشته شده در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۴
  4. "アカメが斬る!" (به ژاپنی). Agency for Cultural Affairs. Archived from the original on October 11, 2016. Retrieved March 23, 2016.
  5. Loveridge, Lynzee (May 20, 2014). "Akame ga Kill! TV Anime's Supporting Cast, Staff Unveiled". Anime News Network. Retrieved May 21, 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]