آر.آی.پی.دی.

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از آر.آی.پی.دی)
آر.آی.پی.دی.
پوستر سینمایی فیلم
کارگردانروبرت شوِنتکه
بازیگرانجف بریجز
رایان رینولدز
رابرت نپر
مری-لوئیز پارکر
کوین بیکن
تاریخ‌های انتشار
۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۳
مدت زمان
۹۶ دقیقه
کشور ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۳۰ میلیون دلار
فروش گیشه۷۸٬۳۲۴٬۲۲۰ دلار

آر. آی.پی.دی. (به انگلیسی: R.I.P.D.) فیلمی کمدی ماورایی محصول سال ۲۰۱۳ ایالات متحدهٔ آمریکا، به کارگردانی روبرت شوِنتکه است. این فیلم براساس کتاب مصور Rest In Peace Department اثر پیتر اِم. لِنکوف ساخته شده‌است. در این فیلم رایان رینولدز و جف بریجز به‌ترتیب در نقش‌های نیک واکر و روی پولسیفر بازی می‌کنند. فیلمبرداری فیلم در ۲۸ ژانویهٔ ۲۰۱۲ تکمیل شد و دراصل قرار شد در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۳ توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شود، اما بعداً به ۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۳ موکول شد.

داستان[ویرایش]

کارآگاه نیک وامر (رینولدز)، بعد از کشته شدن در یک سانحه، به استخدام «بخشِ خدابیامرز» یا همان (Rest In Peace Department (R.I.P.D درمی‌آید و همکار افسر بازنشسته روی پولسیفر (بریجز) می‌شود. «آر.آی.پی.دی.» سازمانی است که از مردم زنده در برابر مردگانی که از عزیمت به آخرت اجتناب می‌کنند، محافظت کند.

نظر منتقدان[ویرایش]

بازخورد منتقدان در مورد این فیلم منفی بود. آر. آی.پی.دی. هم‌اکنون با امتیاز ۱۱ درصد در وب‌گاه راتن تومیتوس قرار دارد که براساس ۴۴ نظر است و همه در این نکته هم‌نظرند که فیلم خیلی پیش‌پاافتاده و سطحی است و راضی‌کننده نیست. راجر مور به فیلم ۱٫۵ ستاره از ۴ ستاره داد و آن را بدترین فیلم برگرفته از کتاب مصور بعد از جونا هکس نامید.

باکس آفیس[ویرایش]

آر. آی.پی.دی. در هفتهٔ آغازینش موفق نبود و با فروش ضعیف ۱۲ میلیون دلاری‌اش در جایگاه هفتم قرار گرفت.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]