آذرشهرچای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از آذرشهر (رود))
رودخانهٔ آذرشهر.

رودخانهٔ آذرشهر اصلی‌ترین رودخانهٔ شهرستان آذرشهر در استان آذربایجان شرقی است که به دریاچه ارومیه می‌ریزد. از نام‌های دیگر این رودخانه می‌توان به «توفارقان چای» و «سیل‌چای» اشاره کرد. این رودخانه پس از بهم پیوستن دو رود گنبر چایی و آلاکوزه چایی در نزدیکی روستای گواهیر بدین نام نامیده می‌شود.

حادثه سیل ۱۳۹۶[ویرایش]

در جریان سیل ۱۳۹۶ آذربایجان چندین خودرو یه همراه مسافرانشان که در حال عبور از نزدیکی این رود بودند در دام موج بزرگی از سیل افتادند و ۱۷ تن از مسافران این خودروها در این حادثه کشته شدند.[۱][۲][۳]

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «تماشای سیل در آذرشهر فاجعه آفرید/تعداد خودروها و سرنشینان مشخص نیست». تسنیم. ۲۵ فروردین ۱۳۹۶. دریافت‌شده در ۱۵ آوریل ۲۰۱۷.
  2. «انتقاد اهالی روستای غله زار آذرشهر از اظهارات غیر واقع مسئولان ارشد آذربایجان شرقی». نصر. ۲۷ فروردین ۱۳۹۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۶ آوریل ۲۰۱۷.
  3. «نماینده مردم تبریز در مجلس: سیل در مسیری که از آن به عنوان جاده استفاده می‌شد قربانی گرفته است/ سلفی در کار نبوده است». فارس. ۲۸ فروردین ۱۳۹۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ اوت ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۷ آوریل ۲۰۱۷.