باشگاه فوتبال آدمیرا واکر مودلینگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از آدمیرا واکر)
آدمیرا واکر
نام کاملوی‌اف‌بی آدمیرا واکر مودلینگ
تاریخ بنیان‌گذاری۱۹۰۵
نام ورزشگاهبوندس‌اشتادیون
گنجایش۱۲٬۰۰۰ نفر

وی‌اف‌بی آدمیرا واکر مودلینگ (به آلمانی: VfB Admira Wacker Mödling) یک باشگاه فوتبال اتریشی بود که در شهر مودلینگ قرار داشت. این باشگاه از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶ متعلق به یک ایرانی به نام مجید پیشیار بود.[۱][۲]

تاریخچه[ویرایش]

دوران ایرانیان (۲۰۰۷–۲۰۰۴)[ویرایش]

آدمیرا واکر در سال ۲۰۰۴ توسط یک ایرانی به نام مجید پیشیار خریده‌شد. او حشمت مهاجرانی را به عنوان مدیر فنی و خشایار محسنی را به عنوان مدیر باشگاه منصوب کرد. آنان ۳ ایرانی به نام‌های مهدی پاشازاده، جواد رزاقی و خداداد عزیزی را خریدند.[۲] علی دایی، دیگر بازیکن مدنظر درخواست این باشگاه را رد کرد.[۳] از دست دادن بازیکنان اصلی تیم و جایگزین کردن آنان با بازیکنان ایرانی، هواداران آدمیرا واکر را ناراضی کرد.[۴] در پایان فصل، این تیم به دسته پائین‌تر سقوط کرد[۵][۶] و سال بعد ایرانیان از آن رفتند.

بازیکنان[ویرایش]

بازیکنان پیشین[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «یک ایرانی باشگاه فوتبال آدمیرای اتریش را خریداری کرد». روزنامه جمهوری اسلامی. ۲۹ آذر ۱۳۸۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ فوریه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۸۸.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ ۲٫۴ «ایست ایرانی‌ها در آدمیرا». روزنامه هموطن سلام. ۳ مرداد ۱۳۸۴.
  3. «دایی دوست دارد فوتبال حرفه‌ای را در ایران به پایان برساند». روزنامه جمهوری اسلامی. ۳ بهمن ۱۳۸۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ فوریه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۸۸.
  4. «دید و بازدید ایرانی در آدمیرا». روزنامه هموطن سلام. ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۴. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۸۸.
  5. «یاران پاشازاده به لیگ دسته دوم فوتبال اتریش سقوط کردند». خبرگزاری فارس. ۳ اردیبهشت ۱۳۸۵. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۸۸.[پیوند مرده]
  6. «تیم‌داری ایرانی در اتریش»، روزنامه شرق، ش. شماره ۷۳۳، ص. صفحه ۲۵، ۹ خرداد ۱۳۸۵
  7. «لطيفى: نسل ما بهتر از نسل حاضر بود»، روزنامه ابرار ورزشی، ش. شماره ۴۲۸۸، ص. صفحه۱۰، ۱۲ دی ۱۳۸۷، بایگانی‌شده از اصلی در ۵ آوریل ۲۰۱۳، دریافت‌شده در ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۹
  8. «بررسی وضعیت لژیونرهای تیم ملی ایران در سایت فیفا». آفتاب. ۲۷ بهمن ۱۳۸۴. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۸۸. این مدافع میانی ۳۲ ساله پس از حضور در راپیدوین با امضای قراردادی به «آدمیرا واكر» پیوست تا در كنار هموطن خود«محسن فرجی» به فوتبال خود ادامه دهد.
  9. «از گوشه و کنار شهر». لست کیک (به نقل از روزنامه هموطن سلام). ۲۷ تیر ۱۳۸۴. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۸۸. آدمیرا واکر بازهم دنبال چند خرید دیگر از ایران است. آنها میروسلاوهیل، دروازه بان فصل پیش عقاب تهران را خریده‌اند و البته مهمتر این که احمد مومن‌زاده دیروز به اتریش رفته تا با مسئولان این باشگاه مذاکره کند با جذب او جمع ایرانی‌های این تیم حسابی جمع می‌شود.

پیوند به بیرون[ویرایش]